اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک محقق خورموجی خبر داد

کتاب ترجمه شده مربوط به 1700 سال پیش در دشتی

یک محقق خورموجی گفت: قدیمی‌ترین نسخه کتاب ترجمه شده در دشتی مربوط به هزار و 700 سال پیش است.

کتاب ترجمه شده مربوط به 1700 سال پیش در دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، هادی اخلاقی، یک محقق خورموجی امشب در آیین تجلیل از مولفین شهرستان دشتی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری دشتی برگزار شد، گفت: قدیمی‌ترین نسخه کتاب ترجمه شده در دشتی مربوط به هزار و 700 سال پیش و نخستین نویسندگان دشتی علمای نجیرم بوده‌اند که در قرن 3 و 4 می‌زیستند.

این محقق خورموجی افزود: بیشترین تألیف مربوط به شیخ عباس حاجیانی با 32 اثر و سپس علی دشتی با 26 عنوان که 12 اثرش 16 بار تجدید چاپ شده و «مهران زنده بودی» نیز بیشترین ترجمه را انجام داده است.

نویسندگان دشتی دغدغه به‌جایی دارند

فرماندار دشتی نیز گفت: دغدغه نویسندگان دشتی در مورد حمایت از آنان دغدغه به‌جایی است.، چراکه در دشتی اهل اندیشه و اهل قلم زیاد داریم، اما مشکل اصلی آنها عدم تمکن مالی است.

سید علی هاشمی ادامه داد: در یک سال گذشته از آثار برخی از نویسندگان همچون غلامحسین هادی‌نژاد و راضیه غلامی حمایت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اگر هر انسان به میزان عشق و علاقه‌اش به کتاب سنجیده می‌شود و بی‌جهت نیست که معصوم فرموده است سواد علما از خون شهدا برتری دارد.

اهداء 2300 کتاب از سوی اداره ارشاد دشتی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز بیان داشت: وقتی به تاریخ یونان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آثاری که هومر و دیگر بزرگان تولید کرده‌اند، حاصل حمایت حاکمان آنها بوده است.

اردشیر محمودی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار و 400 کتاب توسط ارشاد اسلامی اهدا و در سال‌جاری تاکنون دو هزار و 300 کتاب اهدا شده و سه نمایشگاه کتاب در سال گذشته و دو نمایشگاه در سال‌جاری در شهرستان دشتی برپا شده است.

وی افزود: نبود مرکز پخش کتاب در استان بوشهر و پایین بودن سرانه مطالعه از مشکلات اساسی در استان بوشهر است.

سید محمدرضا هاشمی‌زاده از شعرای خورموجی نیز ابراز داشت: کتاب شناسنامه یک شهرستان است و نویسندگان دشتی شناسنامه شهرستان هستند و باید شناسنامه‌های دشتی را مورد حمایت و تجلیل قرار دهیم.

در پایان از 11 نویسنده در سال‌جاری و 9 کتابدار شهرستان دشتی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/66001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول