اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های اردبیل موجود است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل موجود است که 100 هزار جلد از این تعداد فقط در کتابخانه مرکزی اردبیل است.

800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های اردبیل موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی استان اردبیل اظهار داشت: مساحت فضای مطالعه در استان اردبیل 28 هزار متر‌مربع است که با فعالیت‌های انجام شده سعی داریم این میزان را ارتقا دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون به ازای هر 100 نفر 2/2 متر‌مربع فضای مطالعه وجود دارد.

فرهمند امین افزود: بالغ بر 10 هزار مترمربع فضای مطالعه در دست احداث است که با تکمیل آن فضای مطالعه به ازای هر 100 نفر در استان به 1/3 متر‌مربع افزایش می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری 500 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به امانت رفته است که این امر نشان از علاقه و رغبت اقشار مختلف جامعه به امر مطالعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل موجود است که 100 هزار جلد از این تعداد فقط در کتابخانه مرکزی اردبیل است.

فعالیت‌های چاپ و نشر در اردبیل باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین سرپرست اداره ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون در راستای توسعه فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال کتاب به ادارات استان اردبیل اهدا شده است.

علی چشمه‌نور تصریح کرد: در حال حاضر 28 ناشر و 16 واحد چاپ افست در اردبیل فعالیت می‌کنند که این رقم برای شهر فرهنگ دوستی مانند اردبیل قابل قبول نیست.

این مسئول بر ضرورت توسعه فعالیت‌های چاپ و نشر در اردبیل تاکید کرد و گفت: این تعداد ناشر و واحد افست توانسته‌اند از ابتدای سال جاری بالغ بر 72 عنوان کتاب را به چاپ برسانند.

سرپرست اداره ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ضروری است فعالیت‌های چاپ و نشر در اردبیل توسعه یابد، یادآور شد: استان فرهنگ‌دوست و فرهنگ‌پرور اردبیل نیاز به توجه بیشتری در این زمینه دارد.

انتهای پیام/62005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول