اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

تخصیص اعتبار طرح مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر دیلم

استاندار بوشهر گفت: طرح مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر دیلم امسال در دستور کار قرار گرفت و اعتبارات مطالعاتی این طرح تخصیص یافت.

تخصیص اعتبار طرح مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند امشب در بررسی مسائل و مشکلات شهرستان دیلم، با بیان اینکه شهرستان دیلم از لحاظ زیرساخت‌های شهری باید به آن توجه ویژه شود، اظهار داشت: شهرستان دیلم دارای قابلیت مهم اقتصادی و گردشگری است، به طوری که سالانه این شهرستان محل تردد میلیون‌ها گردشگر از سایر نقاط کشور است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دیلم با سه استان کهکیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان هم‌مرز است، ادامه داد: این شهرستان محل گذر گردشگران گوناگون در حوزه تجارت و طبیعت است که حضور بیش از 2 میلیون گردشگر در ایام تعطیلات نوروز گواه این ادعاست.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های شهری دیلم، خاطرنشان کرد: زیرساخت دیلم هنوز روستایی است و باید با سرمایه‌گذاری در عمران شهری چهره این شهر را تغییر داد، چراکه چهره این شهر زیبنده دیلم نیست.

حسنوند با تأکید بر پرهیز از شعار و تحقق در عمل، تصریح کرد: باید در عمل خواسته‌های مردم را تحقق ببخشیم تا آنچه مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مردم است، محقق شود.

استاندار بوشهر تأکید کرد: به دور از بازی‌های سیاسی و جناحی باید با برنامه و طرح کارها را پیش برد تا مردم به سهولت از طرح‌های اجرا شده بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه دیلم نماد تجارت و بازرگانی در جنوب استان بوشهر است، اذعان داشت: بسیاری از مردم خوزستان برای تجارت و خرید لوازم اجناس خارجی به این شهرستان سفر می‌کنند که نشان‌دهنده جایگاه دیلم در حوزه تجارت خارجی است.

این مسئول، شیلات را از دیگر محورهای توسعه شهرستان دیلم برشمرد و عنوان کرد: ساحل زیبای دیلم بر منطقه اثر مطلوبی گذاشته است؛ به ‌طوری ‌که بخشی از این ساحل به پرورش میگو اختصاص دارد.

حسنوند بر معرفی توانمندهای گردشگری و تجارت دیلم تأکید کرد و متذکر شد: دیلم زمینه‌های مناسب و مهمی برای سرمایه‌گذاری در دو بخش تجارت و گردشگری دارد که باید به سرمایه‌گذاران در سایر نقاط معرفی شود.

وی بر تعامل و همگرایی مسئولان برای حل مشکلات منطقه تأکید کرد و بیان داشت: مسئولان هر بخش باید با وحدت و اتحاد بیشتر مشکلات شهرستان دیلم را برطرف کنند تا اثری از خدمات مسئولان در دیلم برجای گذاشته شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه وضعیت ظاهری شهری دیلم زیبنده منطقه تجاری، اقتصادی و گردشگری دیلم نیست، خاطرنشان کرد: باید حل مشکلات دیلم ضمن برنامه‌ریزی مناسب، اولویت‌بندی شود.

حسنوند با اشاره به اینکه امسال وضعیت تخصیص اعتبارات نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر است، ابراز داشت: در 8 ماه گذشته 32 درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافته است که تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

وی بر تشکیل کارگروه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی در مرکز استان بوشهر ویژه دیلم تأکید کرد و متذکر شد: طرح تبدیل دیلم به منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار قرار دارد و امسال برای طرح مطالعه آن 2 میلیارد ریال مصوب و تخصیص می‌یابد.

استاندار بوشهر بر پیگیری تأمین درآمد ارزش افزوده آلایندگی شرکت‌های نفتی تأکید کرد و یادآور شد: پیگیری اجرایی شدن قانون دریافت ارزش افزوده آلایندگی شرکت‌های نفتی یک ضرورت است چراکه بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری‌ها از این محل تامین می‌شود.

حسنوند در این نشست ضمن تخصیص 50 میلیارد ریال به دیلم از مسئولان خواست این اعتبار در اسرع وقت از خزانه دریافت و در جهت تکمیل و اجرای طرح‌های مورد نظر استفاده شود.

وی در پایان عنوان داشت: بخشی از این اعتبار صرف خرید دستگاه رادیولوژی بیمارستان دیلم می‌شود و بخش دیگری نیز در حوزه‌های ورزشی، آبرسانی، عمران شهری، طرح هادی روستاها، سایت پرورش میگو بویرات، مخزن ذخیره آب و برق‌رسانی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/66006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول