اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

از بی‌مهری به واحدهای تولیدی استان تا کارخانه‌‌‌ای که افتتاح نشده پلمب شد

در دومین نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد صحبت‌های جالب توجه و قابل تاملی از جمله بی‌مهری دستگاه‌ها به تولیدات داخلی استان مطرح شد.

از بی‌مهری به واحدهای تولیدی استان تا کارخانه‌‌‌ای که افتتاح نشده پلمب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله نشست‌هایی است که همواره دارای حواشی جالب و قابل تاملی است.

دومین نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در این هفته با حضور استاندار، معاون برنامه‌ریزی استاندار و مدیران عامل بانک‌های استان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و تعدادی از سرمایه‌گذاران و نمایندگان بخش خصوصی در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

*ضرورت استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی

در ابتدای این نشست جبار کیانی با برشمردن برخی از مشکلات و موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری در استان خواستار استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای تزریق به پروژه‌های ملی شد.

در ادامه خسرو باقری از سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران استان با اشاره به مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد و برخی بی‌مهری‌ها که در حق آنها روا داشته می‌شود، گفت: برای مثال آب منطقه‌ای و آب‌ و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از تولیدات کارخانه‌ ما استفاده نمی‌کنند و خریدهای خود را از جاهای دیگر تامین می‌کنند.

*بی مهری دستگاه های استانی به تولیدات استانی

بنیانگذار کارخانه دنا صنعت یاسوج اضافه کرد: در حالی که تولیدات کارخانه ما در تهران، خوزستان، عسلویه و حتی کشورهای خارجی مشتری‌های پر و پا قرص و دائم دارند، ادارات کهگیلویه و بویراحمد از خرید محصولات ما گریزانند و در برخی مواقع تولیدات خود ما را از تهران و با واسطه خریداری و در استان مصرف می‌کنند.

باقری تصریح کرد: از مجموع پنج کارخانه‌ای که تولیداتی مانند کارخانه دنا صنعت یاسوج داشتند، در حال حاضر تنها دو کارخانه فعال هستند که یکی از آنها دنا صنعت یاسوج است.

این سرمایه‌گذار با بیان اینکه بیش از 80 درصد تولیدات کارخانه دنا صنعت در تهران، اصفهان، خوزستان و عسلویه و برای طرح‌های کلان و ملی به‌کار برده می‌شوند، تصریح کرد: چگونه است که محصولات ما برای آب و فاضلاب یاسوج مناسب نیستند.

وی افزود: ما این کارخانه را برای توسعه و رونق اقتصادی استان در اینجا راه‌اندازی کردیم، ولی بیشترین بی‌مهری از جانب دستگاه‌های همین استان به ما روا داشته می‌شود.

در ادامه یکی دیگر از کارخانه‌داران نیز همین گلایه را داشت و از تولیدات باکیفیت کارخانه خود و عدم استقبال دستگاه‌های استانی از محصولاتشان سخن به میان آورد.

سعید شرافت که در کار تولید لوله و اتصالات صنعتی فعالیت می‌کند، افزود: در حالی که محصولات ما روی دستمان مانده‌اند، اکثر خرید دستگاه‌های استانی از استان‌های همجوار صورت می‌گیرد.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ خرید کالاهای تولید استان در اولویت قرار گیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتقاد از رویه دستگاه‌های مذکور تاکید کرد: خرید کالای تولیدی استان باید در اولویت کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

سیدموسی خادمی اضافه کرد: در جایی که تولیدکننده داخلی وجود دارد و کیفیت مطلوب و مورد تایید استاندارد را دارد، لزومی ندارد خارج از استان خریداری کنیم.

*آش نخورده و دهن سوخته؛ حکایت سرمایه‌گذار در بند یاسوجی

در ادامه این نشست روایت معاون دادستان بویراحمد از شرح حال غم‌انگیز یک سرمایه‌گذار همگان را به فکر فرو برد.

سرمایه‌گذاری که با هزاران امید و سال‌ها تلاش آرزوی توسعه و رونق شهر و دیارش را داشت، ولی به علت کم‌کاری و تعلل برخی دستگاه‌ها اکنون در گوشه زندان به‌سر می‌برد و جور اشتباه دیگران را می‌کشد.

اشاره معاون دادستان به در بند بودن یکی از سرمایه‌گذاران استان به علت کم‌کاری دستگاه‌های دولتی از حواشی جالب و البته دردناک این نشست بود.

دهقان افزود: در حالی که این کارخانه برای بسته‌بندی سیمان طراحی شده و تا مرحله افتتاح پیشرفت کرده بود، به دلیل مشکلات زیست‌محیطی پلمپ شد و در پی آن سرمایه‌گذار این کارخانه به علت بدهی چندین ماه است که در زندان به سر می‌برد.

وی افزود: در این زمینه دستگاه‌های متولی کم‌کاری کردند و جای این سوال باقی است که چرا در مراحل اولیه مجوز اجرای این طرح را دادند و طرحی را که قبلا با آن موافقت اصولی شده، هم اکنون متوقف شده است.

-----------------

گزارش از: قاسم خشت‌زر

-----------------

انتهای پیام/82011/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول