اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

اجازه نمی‌دهیم بخار کارخانه قند یاسوج بار دیگر فروکش کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انعقاد قرارداد خرید 6 هزار تن محصول چغندر قند استان‌های همجوار گفت: اجازه نمی‌دهیم بار دیگر کارخانه قند یاسوج تعطیل شود.

اجازه نمی‌دهیم بخار کارخانه قند یاسوج بار دیگر فروکش کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید یعقوب موسوی ظهر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار، معاون عمرانی و مدیران‌ کل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: از استاندار می‌خواهیم تا بار دیگر نشست‌های شورای کشاورزی استان به صورت هفتگی و در روزهای یک‌شنبه استمرار پیدا کند.

موسوی ابراز داشت: امروز مهم‌ترین بخش برای توسعه استان کشاورزی است که باید بیش از سایر حوزه‌ها به آن توجه شود و به همین منظور لازم است تا نشست‌های کاربردی برای ارتقای سطح کشاورزی و توسعه آن در استان تشکیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان به زحمات زیادی که در سال‌های انقلاب برای کشاورزی این دیار کشیده شده اشاره کرد و گفت: مدتی پیش که با یکی از مدیران کل پیش از انقلاب صحبت می‌کردم حجم فعالیت‌ها را به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نمی‌دانست که این همه؛ از برکت رویکرد عادلانه نظام به مناطق محروم است.

موسوی اقدامات گسترده در همه بخش‌های کشاورزی استان از جمله در زراعت و باغداری، طیور و شیلات و دام و ترویج را محسوس دانست و گفت: ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد که باید کارهای انجام داده نشده را با سرعت پی‌گیری و به سر منزل مقصود برسانیم.

این مسئول ارشد در حوزه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: در بخش آب و خاک نیاز به اقدامات بیشتری داریم چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی استان که بیشتر سطح آن را اراضی شیب‌دار تشکیل می‌دهند، منابع آب در خط‌‌القعر قرار دارند و به دلیل ارتفاع در این استان، کمتر کشاورزی ثقلی داریم.

وی برخی محصولات از جمله عسل استان را از نظر کیفیت در زمره محصولات جهانی ذکر کرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما به صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها برمی‌گردد که لازم است فکری به حال آن‌ها شود.

موسوی بهره‌گیری از توان صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش کشاورزی استان را لازم دانست و گفت: یکی دیگر از اقداماتی که محصولات ما را به بازارهای جهانی معرفی می‌کند حضور در نمایشگاه‌های خارجی است که در سال آینده در یکی از این نمایشگاه‌ها که در کشور مالزی برگزار می‌شود شرکت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه بویراحمد در ادامه به تلاش برای راه‌اندازی برخی صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود: برای همه مردم استان و شهر یاسوج خوشحال کننده است که بار دیگر بخار کارخانه قند در فضای شهر پیچید.

موسوی با تأکید بر این که نباید اجازه دهیم بار دیگر این کارخانه تعطیل شود؛ از قرارداد با سایر استان‌های همجوار برای خرید چغندر قند خبر داد و گفت: به همین منظور قرارداد خرید 6 هزار تنی را با کشاورزان استان‌های دیگر داشتیم.

وی گریزی هم به صادرات زد و گفت: برای نخستین بار 17.5 تن سیب به کشور ترکمنستان صادر کردیم که این تنها فتح بابی برای صادرات محصولات کشاورزی استان بود.

انتهای پیام/2571/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول