اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی ارومیه خبر داد

وجود 345 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی ارومیه

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی ارومیه از وجود 345 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی ارومیه تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

وجود 345 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی ارومیه

عفت آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی ارومیه هم‌راستا با دیگر کتابخانه‌های عمومی استان، سعی در ارتقای کیفی ارائه خدمات مختلف به اعضای کتابخانه‌ای خود داشته است.

وی در این راستا بر وجود بخش‌های مختلفی نظیر کودک، دفاع مقدس و بخش اینترنت و نمایه نشریات در تمامی کتابخانه‌های عمومی ارومیه اشاره کرد و افزود: با فراهم کردن بسترهای مناسب در تلاش هستیم تا ضمن پاسخگویی به نیاز فرهنگی افراد در محیط‌های کتابخانه‌ای، محیطی آرام و دلنشین برای ساعات مطالعه آنها در کتابخانه‌ها فراهم کنیم.

13 باب کتابخانه عمومی ارومیه 18 هزار عضو دارد

آقازاده در این راستا تعداد کل اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه را تا پایان شش ماه نخست امسال، افزون بر 18 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در این مدت بیش از 645 هزار نفر به کتابخانه‌های این شهرستان مراجعه و از خدمات مختلف آن بهره‌مند شده‌اند.

وی از وجود 13 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان در حال حاضر خبر داد و افزود: این تعداد کتابخانه با زیربنای 14 هزار و 740 متر مربع در سطح شهرستان فعال هستند.

آقازاده همچنین از وجود بیش از 345 هزار نسخه کتاب در این تعداد کتابخانه خبر داد و اظهار داشت: در طول نیمه نخست امسال بیش از 140 هزار نسخه کتاب توسط اعضا از این کتابخانه‌ها به امانت برده شده است.

115 هزار جلد کتاب؛ برای 5 هزار عضو کتابخانه‌های مشارکتی

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی ارومیه همچنین تعداد کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان را 11 باب کتابخانه عنوان کرد و گفت: زیربنای این کتابخانه‌ها افزون بر یک هزار و 900 متر مربع است.

وی تعداد اعضای این کتابخانه‌ها را بیش از 5 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: افزون بر 115 هزار جلد کتاب نیز در این کتابخانه‌ها وجود دارند.

آقازاده با اشاره به وجود منابع غنی کتابخانه‌ای در این کتابخانه‌ها، از تعداد اعضای این کتابخانه‌ها اعلام نارضایتی کرد و افزود: با تداوم این امر، به تدریج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها کمرنگ شده و سبب کاهش شدید نرخ مطالعه در میان نسل‌های بعدی می‌شود.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول