اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

استاندارد‌سازی صنایع دستی اقدامی هوشمندانه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان استاندارد‌سازی صنایع دستی را اقدامی هوشمندانه خواند و گفت: این اقدام در راستای اعتماد‌سازی مصرف‌کنندگان است.

استاندارد‌سازی صنایع دستی اقدامی هوشمندانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مصلحی ظهر امروز در مراسم داوری نشان ملی کیفیت و برتری صنایع دستی منطقه مرکزی کشور اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در زمینه صنایع دستی، برنامه‌ریزی برای شناسایی منابع است و در نهضتی که در زمینه استاندارد‌سازی این صنایع در کشور ایجاد شده، می‌توان به آینده اقتصادی این صنعت امیدوار بود.

وی در تشریح روند برگزاری این فرآیند تصریح کرد: در گام اول صنایع دستی توسط کارشناسان همان استان ممیزی می‌شود، سپس به داوری‌های منطقه‌ای راه می‌یابد و پس از آن در مراسم اعطای نشان کیفی ملی شرکت می‌کند و آثار منتخب نیز به مراسم مهر اصالت یونسکو ارسال می‌شود.

مصلحی این حرکت را هوشمندانه و علمی دانست و افزود: صنایع دستی زیادی در دنیا تولید می‌شود، اما صنایع دستی ایران به صورت حرفه‌ای و فارغ از مواد شیمیایی است که می‌تواند یک امتیاز خوب برای بازار صنایع دستی کشور باشد.

وی ادامه داد: در یک دهه گذشته شاهد آن بودیم که همه تلاش می‌کردند تا رشته‌های مختلف صنایع دستی به راحتی از یادها نرود، اما در دهه کنون سعی شده تا صنایع دستی استاندارد‌سازی شود تا اساتید این رشته‌ها فراموش نشوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما اساتید زبده و ارزشمندی در رشته‌های مختلف صنایع دستی داریم که به عنوان یک سرمایه باید حفظ شوند، هر چند که صنایعی هم که از سوی جوانان این رشته‌ها برای ارزیابی ارایه می‌گردد، از کیفیت خیره‌کننده‌ای برخوردار بوده و کار داوری‌ها را به شدت سخت می‌کند.

وی افزود: با خیزشی که اکنون در حوزه صنایع دستی اتفاق افتاده است، پیش‌بینی می‌شود خیلی زود به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم ظرفیت‌های محلی و ملی خودمان را بیش از این معرفی کنیم.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول