اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

یکی از عوامل امنیت پایدار در مرزها کشاورزان مرزنشین هستند

استاندارخراسان جنوبی گفت: کشاورزان به ویژه در مناطق مرزی همچون مرزبانانی هستند که سبب امنیت پایدار در استان خراسان جنوبی و کشور می‌شوند.

یکی از عوامل امنیت پایدار در مرزها کشاورزان مرزنشین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار بر نگهداشت جمعیت در روستاها تأکید کرد و اظهار داشت: روستائیان به ویژه در مناطق مرزنشین با کمترین امکانات، بهترین خدمات را که همان حفاظت از مرزها است را ارائه می‌دهند؛ از این‌رو باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدی در راستای استقرار و حفظ جمعیت در این مناطق انجام شود.

وی افزود: عناب، زرشک، زعفران و انار از جمله محصولات مهم و استراتژیک استان است که باید برای تقویت کشاورزان و فعالان در این حوزه‌ها نیز اقدامات اجرایی و حمایتی لازم به انجام برسد.

استاندار خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی و محروم را دارای توجیه دانست و ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها که در نهایت منجربه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق می‌شود از مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد مشاغل کاذب و نیز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور نیز در این جلسه کمبود سرمایه را یکی از مشکلات در بخش کشاورزی دانست و بیان داشت: از سال 86 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد و تاکنون در 10 شهرستان این استان نیز این صندوق راه‌اندازی شده است که از این لحاظ دومین استان کشور محسوب می‌شود.

رضوی با بیان اینکه تا یک ماه آینده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان طبس نیز راه‌اندازی می‌شود، اذعان داشت: با اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار اولیه این صندوق در شهرستان طبس نیز راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/69025/ذ/پو3002
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول