اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

فعال بودن بیش ‌از 3 هزار واحد دام و طیور در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 3 هزار و 400 واحد دام و طیور در سطح استان فعالیت دارند که نسبت به سال‌های گذشته گسترش یافته است.

فعال بودن بیش ‌از 3 هزار واحد دام و طیور در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در بخش دام و طیور در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 400 واحد دام و طیور در خراسان جنوبی فعال است، افزود: بخش دام و طیور در استان نسبت به سال‌های گذشته گسترش یافته است.

افزایش میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تنظیم بازار که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد و باید برای این تنظیم بازار میزان عرضه به اندازه باشد.

هادربادی با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی در سطح استان نسبت به سال‌ گذشته بیشتر بوده است، اذعان داشت: اما قیمت گوشت در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های همجوار کمتر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت گوشت تولید شده در استان پایین است ولی هزینه‌های تولید افزایش یافته در واحدهای دام و طیور و این سبب شده کیفیت محصول کاهش یابد.

تولید 76 هزار تن گندم در خراسان جنوبی بر مبنای سطح زیرکشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی متذکر شد: قراردادهای شیر برای عرضه این محصول در سطح استان با کارخانه‌های شیر در شهریورماه بسته شده است.

هادربادی با بیان اینکه در سطح استان 76 هزار تن گندم تولید شده است، یادآور شد: این گندم تولید شده بر مبنای سطح زیرکشت این محصول در استان بوده است.

وی ادامه داد: تمام گندم تولید شده به سیلوها فرستاده نشده به دلیل این‌که مقداری از این گندم برای خود مصرفی کشاورزان، مقداری برای بذر سال آینده و مقداری به عنوان نهاده دامی مصرف می‌شود.

تولید 950 تن گوشت ماهی در بخش شیلات خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: با الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود 10 هزار تن میزان تولید گندم و سطح زیرکشت این محصول در سطح استان افزایش یابد.

هادربادی با بیان اینکه در حال حاضر 950 تن گوشت ماهی در بخش شیلات استان تولید می‌شود، اذعان داشت: با خرید این فرآورده از تولیدکنندگان داخلی می‌توان در این بخش با افزایش تولید روبرو شد.

وی خاطرنشان کرد: با تولید گوشت ماهی در سطح استان می‌توان از هزینه‌های حمل و نقل و دیگر هزینه‌هاکه با واردات گوشت ماهی از دیگر استان‌ها شکل می‌گیرد جلوگیری کرد.

انتهای پیام/22481/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول