اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

ایجاد 405 واحد بارگاه زرشک در خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با هدف ارتقاء کیفی محصول زرشک استان اقدام به ایجاد 405 واحد بارگاه زرشک در سطح این استان کرده است.

ایجاد 405 واحد بارگاه زرشک در خراسان جنوبی

محمدرضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: لزوم خرید به موقع محصولات مزیت‌دار به منظور کاهش واسطه‌گری و دلال‌بازی از جمله مشکلات عمده تولید محصولات کشاورزی استراتژیک خراسان جنوبی است.

وی مشکل خرده مالکی را یکی دیگر از مشکلات تولید این محصولات در استان عنوان کرد و افزود: مشکل خرده مالکی در سطح استان، بکارگیری ماشین‌آلات، مکانیزاسیون و اجرای سیستم‌های نوین مانند آبیاری تحت فشار را مشکل و هزینه نیروی انسانی را افزایش می‌دهد.

بالا بودن هزینه‌های تولید از مشکلات تولیدکنند‌گان محصولات مزیت‌دار در خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مشکل خرده مالکی اعمال مدیریت جامع را با مشکل مواجه می‌کند.

اکبری با بیان این‌که خشکسالی‌ و کاهش کمی و کیفی منابع آبی در خراسان جنوبی خطر وقوع یخبندان، آفات و بیماری‌ها را افزایش داده که این خود یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان محصولات استراتژیک استان است، اضافه کرد: بالا بودن هزینه‌های تولید مانند هزینه‌های برق چاه‌ها با توجه به عمق زیاد استحصال آب و هزینه کود با توجه به کمبود عناصر غذایی خاک از دیگر مشکلات تولید این‌گونه محصولات در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به این‌که سن کشاورزان استان افزایش یافته و نیاز به حضور نیروهای تحصیل‌کرده در بخش کشاورزی وجود دارد، متذکر شد: این موضوع خود یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی در روند تولید محصولات زراعی و باغی استراتژیک است.

ارائه خدمات آموزشی به کشاورزان در راستای بهبود امور فنی تولید محصولات مزیت‌دار

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به خطرپذیری بخش کشاورزی به لحاظ شرایط سخت اقلیمی مانند خشکسالی، یخبندان و درآمد کم کشاورزان نیازمند حمایت بیشتر صندوق بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان این منطقه است.

اکبری یادآور شد: لزوم تقویت سرمایه صندوق‌های استانی و شهرستانی برای حمایت از توسعه بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با بیان این‌که سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در رابطه با محصولات مزیت‌دار اقداماتی را انجام داده است، تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی ترویجی و تحقیقاتی در راستای بهبود امور فنی تولید یکی از این اقدامات بوده است.

تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی در سال 86

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یکی دیگر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی را تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در مراحل مختلف تولید دانست و افزود: این تسهیلات از محل کار گروه توسعه کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به کشاورزان واگذار شده است.

اکبری اذعان داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی در سال 86 در مرکز استان ایجاد و صندوق‌های شهرستانی تا پایان سال جاری ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با ایجاد بارگاه زرشک در راستای ارتقای کیفی این محصول اقدام کرده است، خاطرنشان کرد: برای محصول زرشک به عنوان یکی از محصولات مزیت‌دار خراسان جنوبی 405 واحد بارگاه زرشک در سطح استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/22481/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول