اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

مسئولان به دنبال ورزش‌های قهرمانی برای معلولان نیستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مسئولان به دنبال ورزش‌های قهرمانی برای معلولان نیستند.

مسئولان به دنبال ورزش‌های قهرمانی برای معلولان نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی ظهر امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران معلول زنجانی با نماینده ولی‎فقیه در استان که به مناسبت هفته جهانی معلولان برگزار شد، اظهار داشت: تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از پنج سال موفق به حضور در میادین بین‌المللی شده است.

وی به حضور 50 درصدی ورزشکاران استان زنجان در تیم ملی بسکتبال با ویلچر اشاره کرد و افزود: این تیم بعد از پنج سال غیبت که به دلیل عدم رویارویی با تیم رژیم صهیونیستی تحمیل شده بود، در مسابقه انتخابی جام جهانی حضور یافته و موفق به کسب مدال برنز از مسابقات تایلند شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد ورزشکاران سازمان یافته در هیئت ورزش‌های معلولان و جانبازان استان زنجان را 500 نفر اعلام و تصریح کرد: این ورزشکاران در 18 رشته ورزشی فعالیت می‌کند.

این مسئول به حضور بین‌المللی ورزشکاران معلول استان زنجان اشاره و اضافه کرد: هدف اصلی هیئت ورزش‌های معلولان و جانبازان و اداره کل ورزش و جوانان ورزش قهرمانی برای این قشر نیست.

رحمانی ادامه داد: هدف از از فعالیت‌های ورزشی برای معلولان بیرون آوردن آنها از خانه و ترغیب حضور اجتماعی آنها است.

وی با بیان اینکه فدراسیون جهانی ورزش‌های مختلفی را برای انواع معلولیت‌ها تعریف کرده، ادامه داد: این تعریف برای بالاترین معلولیت‌ها هم انجام شده تا زمینه حضور این قشر را در جامعه فراهم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به همکاری سازمان بهزیستی با هیئت ورزش‌های معلولان و جانبازان اشاره و اضافه کرد: این هیئت یک مجموعه هماهنگی است که در راستای ارتقای موقعیت معلولان حرکت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ورزشکاران معلول و جانباز با حداقل‌های فراهم شده بهترین نتایج را کسب کرده‌اند، خاطرنشان کرد، مسئولان به دنبال ورزش‌های قهرمانی برای این قشر از جامعه نیستند.

رحمانی به قوانین موجود در ورزش ویژه معلولان و جانبازان اشاره و تاکید کرد: انجام برخی از این ورزش‌ها از توان انسان‌های عادی هم خارج است.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول