اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

مناسب‌سازی معابر و اماکن حق معلولان است

امام جمعه دهدشت با اشاره به مشکلات تردد قشر معلول در شهرستان، خواستار توجه ویژه مسئولان به رفع موانع موجود شد.

مناسب‌سازی معابر و اماکن حق معلولان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی ظهر امروز در همایش تجلیل از معلولان موفق دهدشت، اظهار داشت: نیازمندی‌های جامعه معلول عادی نیست و احتیاج به مدیریت طاقت‌فرسایی دارند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به مشکلات و موانع قشر معلول در سطح شهر، خواستار توجه ویژه مسئولان به ترفیع مشکلات موجود شد و تأکید کرد: مدیران ادارات و نهادها باید نهایت همکاری خود با بهزیستی در زمینه حل موانع تردد معلولان را داشته باشند.

حسینی معلولیت را یک امتحان الهی برای جامعه بشری دانست و افزود: حتی خود معلولان نیز در معرض این امتحان هستند.

وی قدرت خالق جهان را مطلقه و توانایی خالق هستی را بی‌انتها خواند و ابراز داشت: بخش بزرگی از بروز معلولیت، امراض و بلایا و همه عیوبی که در نظام خلقت بر ما تحمیل می‌شود، مربوط به رفتارهای غیرمهندسی و غیراخلاقی از ناحیه بشر است.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: دخالت‌های مهندسی نشده انسان و عدم رعایت نکات ایمنی در تشکیل خانواده از عوامل بروز معلولیت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با اشاره به آداب سفارش شده در اسلام پیرامون ازدواج، اذعان داشت: عدم توجه به این آداب و پیروی نکردن از دستورات اسلام در این زمینه باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

حسینی معلولیت را به معنای ناتوانی ندانست و با بیان اینکه حقیقت انسان، روح و نه جسم اوست، ابراز داشت: روح دچار معلولیت نمی‌شود و در آن نقص ساختاری ایجاد نخواهد شد.

وی کرامات و معجزات ائمه اطهار را از ناحیه روح آنان دانست و گفت: روح باید متعالی شود و جسمی که معرفت نداشته باشد، هیچ ارزشی ندارد.

انتهای پیام/82016/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول