اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان:

مهلت بیمه محصولات کشاورزی تمدید نمی‌شود

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: مهلت بیمه محصولات کشاورزی تمدید نمی‌شود.

مهلت بیمه محصولات کشاورزی تمدید نمی‌شود

یوسف حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مهلت بیمه محصولات کشاورزی تمدید نخواهد شد، اظهار داشت: کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود در فرصت مقرر اقدام کنند.

وی از مهلت بیمه مزارع تا پایان آذرماه خبر داد و اضافه کرد: باغداران نیز تا پایان دی ماه فرصت دارند، تا باغ‌های خود را بیمه کنند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان با درخواست از کشاورزان که در زمان مناسب با مراجعه به مراکز بیمه‌کننده نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه کشاورزان بیمه مزارع خود را برای روزهای پایانی نگه می‌دارند که باعث تراکم و شلوغی این مراکز می‌شود.

این مقام مسئول ضمن توصیه به کشاورزان که مزارع خود را در مراکزی که سوابق بیمه‌ای دارند بیمه کنند، ادامه داد: همه بانک‌ها، شرکت‌های اطلاعاتی و شرکت‌های بیمه آمادگی دارند تا مزارع کشاورزان را بیمه کنند.

حیدری با بیان اینکه مهلت‌های اعلام شده برای بیمه مزارع و باغات تمدید نخواهد شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز در مهلت تمدیدی قرار داریم و امکان تمدید مجدد این مهلت وجود ندارد.

وی تعرفه مربوط به خسارت کشاورزان را 25 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: امسال به محصولات زراعی استان به ویژه گندم خسارت شدیدی وارد شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان مبلغ پرداختی خسارت باغات سیب را در سال گذشته 40 میلیون ریال خواند و افزود: امسال این مقدار خسارت با 10 میلیون ریال افزایش به 50 میلیون ریال رسیده است.

این مقام مسئول از پرداخت خسارت 160 میلیارد ریالی به کشاورزان زنجانی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: 2 میلیارد ریال خسارت باغات انگورکاران ابهر نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به خسارت‌های شدید وارده به مزارع استان زنجان به دلیل سرمازدگی از دولت خواست نسبت به کشاورزان برنامه‌های حمایتی در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری به مزارع گندم در مناطق گرماب، زرین‌رود، خدابنده و حلب خسارت شدیدی وارد شده است.

انتهای پیام/73002/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول