اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

گردشگری اولویت نخست توسعه همدان است

فرماندار همدان گفت: گردشگری هم ارزش افزوده و هم اشتغال بالایی دارد که باید این امر در اولویت‌های نخست توسعه همدان قرار گیرد.

گردشگری اولویت نخست توسعه همدان است

حسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه صنایع دستی همدان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، افزود: همدان به عنوان شهری که در صنایع‌دستی ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد باید از این توانمندی استفاده کرده و آن را بالفعل کند.

وی با اشاره به تأسیس شرکت پرشین یاقوت در همدان نیز اظهار کرد: این شرکت هم موجب اشتغالزایی 2 هزار تا 3 هزار نفری می‌شود و هم پربازده است، به طوری که با برخورداری از سرمایه‌گذار و ارزش افزوده بالا می‌تواند رقیب کشورهای تایوان و شرق آسیا شود.

فرماندار همدان تصریح کرد: همدان با برخورداری از سنگ‌های قیمتی فراوان و یکی دو سنگ نایاب که دارای ارزش افزوده نیز هست، می‌تواند در این زمینه نیز به قطب گردشگری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اولویت‌های توسعه در همدان باید بر اساس افق پنج ساله باشد، افزود: گردشگری هم ارزش افزوده و هم اشتغالزایی بالایی دارد که باید این امر در اولویت‌های نخست توسعه همدان قرار گیرد.

قهرمانی‌مطلق بیان داشت: آب و هوای چهار فصل همدان، ورزش‌های زمستانی، فضاهای بکر و دیدنی و ... شرایط مطلوبی را فراهم می‌کند که بتوانیم از آن در توسعه این بخش استفاده کنیم.

وی اذعان کرد: با وجود اینکه بسیاری از اولویت‌های توسعه همدان مدنظر قرار گرفت، اما برخی نیز انجام نشد هرچند 24 سالن با 48 میلیارد تومان در همدان احداث و موجب رشد و توسعه همدان شد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش مشکلات زیادی وجود داشت که بسیاری احیا شده و در کشاورزی نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفت که باید این توجه به مرور بیشتر شود.

وی آزادراه، راه آهن و فرودگاه را از ظرفیت‌های همدان برشمرد و گفت: وجود راه‌های مواصلاتی و ارتباطی همدان که با مرکز نیز فاصله چندانی ندارد، می‌تواند بستر سرمایه‌گذاری در همدان را فراهم کرده و ضمن پویا ساختن همدان، رتبه همدان را ارتقا بخشد.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول