اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه واشنگتن:

تکنولوژی موجب توسعه پایدار شهری می‌شود

استاد دانشگاه واشنگتن گفت: استفاده از تکنولوژی نقش مهم و عمده‌ای در توسعه پایدار شهری به ویژه رشت دارد.

تکنولوژی موجب توسعه پایدار شهری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پروفسور «کامران مستشارنعمتی» عصر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به درجه‌بندی و نهضت آسفالت در ایران، اظهار کرد: تکنولوژی روسازی آسفالت پیشرفت کرده که این امر در ایران زیاد دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از سازه‌های بتنی در مناطق مختلف در حال ساخت است، افزود: تعمیر و مرمت این سازه‌ها و یا گاهی جایگزینی آنها با سازه‌های جدید، هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کند.

استاد دانشگاه واشنگتن، نوع سیمان در بتن‌سازی را تشریح کرد و گفت: تکنولوژی برای سنجش میزان واقعی استقامت و مقاومت بتن است.

وی استفاده از تکنولوژی در امر ساختمان‌سازی را برای بهبود کار مهم خواند و تصریح کرد: افزایش دوام بتن و عمر مفید سازه‌های بتنی به‌ویژه در محیط‌های خورنده، نقش عمده‌ای در توسعه پایدار دارد.

مستشارنعمتی، انتخاب سیمان مناسب و رعایت اصول صحیح ساخت و حفاظت سازه‌های بتنی را گام مهمی در افزایش دوام بتن‌ها ذکر کرد.

وی درباره وضعیت شهر رشت و و احداث مترو در آن، گفت: وضعیت و جمعیت شهر رشت به گونه‌ای نیست که بتوان از متروی زیرزمینی و یا روی زمین استفاده کرد.

استاد دانشگاه واشنگتن، استفاده از تکنولوژی «انجماد زمین» را در جلوگیری از ورود آب‌های سطحی رشت تاثیرگذار دانست و یادآور شد: از این روش در ایران استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه روان‌آب‌های شهر رشت باید با فاضلاب جدا باشد، خاطرنشان کرد: در یکی از شهرهای آمریکا از تکنولوژی کنترل حرکت ریشه‌های درخت استفاده می‌شود و این کار جزو قوانین شده است.

مستشارنعمتی افزود: در روش مذکور دو طرف درخت‌ کاشته شده در خیابان موانعی نصب می‌شود تا ریشه درخت در هر جایی نرود و در واقع از «سیستم مقاوم در ریشه درختان» استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از تکنولوژی‌های شهری وارد ایران نشده است، تصریح کرد: مسئله بتن از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

استاد دانشگاه واشنگتن، استفاده از حفاری زیرزمینی برای جلوگیری از کنده‌کاری‌های دوباره آسفالت خیابان‌ها به ویژه در شهر رشت را امری ضروری دانست.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول