اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور:

ارتقای تکنولوژی و بهره‌وری درست در کشاورزی ضروری است

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور، ارتقای تکنولوژی و بهره‌وری درست را در بحث کشاورزی ضروری دانست و گفت: توانمند شدن تشکل‌ها و تعاونی‌ها در رشد و توسعه کشاورزی نقش زیادی ایفا می‌کند.

ارتقای تکنولوژی و بهره‌وری درست در کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین صفایی شب گذشته در نشست تشکل‌های بخش کشاورزی استان همدان گفت: سال‌های اخیر عواملی مانند خشکسالی‌های بلندمدت، تحریم، سیاست‌گذاری‌های نادرست در بخش کشاورزی شرایطی سخت را برای توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای جلب رضایت مردم با واردات کالا به زیرساخت‌های کشاورزی ضربه زدیم، افزود: در بخش کشاورزی راندمان تولید ما پایین آمده که با تدابیر اندیشمندانه می‌توان از این شرایط خارج شد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور یکی از مولفه‌های اصلی در کشاورزی را آب و منابع آن عنوان کرد و گفت: متاسفانه بدون در نظر گرفتن نیاز آینده از 500 میلیارد متر مکعب نزدیک به 130 میلیارد متر مکعب از منابع زیر زمینی آب را با مصرف بی‌رویه صرف کردیم.

وی با اشاره به افت سالیانه سطح آب سفره‌های زیر زمینی نسبت به سال قبل یادآور شد: منابع پایه‌‌ای آب ما آسیب دیده که نیازمند دقت و توجه ویژه در چگونگی بهره‌وری از ذخایر آب است.

صفایی با اشاره به افزایش تعهدات اجتماعی با برنامه‌های راهبردی خاطرنشان کرد: در این زمینه بیشتر از سرمایه، مشکل دانش و مدیریت کاربردی داریم که اگر این 2 مهم به کار گرفته شود مشکل تا حد زیادی حل می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ارتقای تکنولوژی و بهره‌وری درست را در بحث کشاورزی ضروری دانست و تاکید کرد: توانمند شدن تشکل‌ها و تعاونی‌ها در این راستا نقش زیادی را ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور افزایش سرعت موتور تشکل‌های کشاورزی را در گروی اعتمادسازی عنوان کرد و افزود: با اعتماد‌سازی بین اعضای تشکل‌ها و تعاونی‌های کشاورزی ضمن انسجام جامعه هدف تولید نیز شتاب می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در تعاونی‌ها نیاز به کارآفرینی و نوگرایی نیاز داریم، تصریح کرد: خلاقیت و نوگرایی فرآیند رشد و پیشرفت تعاونی‌ها را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول