اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

کردستان‌ سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این استان سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت ندارد، گفت: در حال حاضر اولویت سرمایه‌گذاری در کردستا‌ن مشخص نیست.

کردستان‌ سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت ندارد

پیمان اسراری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه سازمان در این زمینه سندی را آماده کرد اما با تغییرات دولت مصادف شد، گفت: یکی از مشکلات دیگر استان ‌کردستان نبود اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: تا زمانی که دستگاه‌های تصمیم‌گیر سرمایه‌گذار، اولویت‌ها را تعیین نکنند و هماهنگ نباشند نمی‌توان کاری از پیش برد.

اسراری با اشاره به لزوم وجود دپارتمان سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در جوامع توسعه یافته به این موضوع توجه می‌شود و برای این بخش ساز و کار مناسبی در نظر گرفته می‌شود.

وی یکی دیگر از مشکلات را تأمین نقدینگی و تسهیلات منابع سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: نبود مشوق‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ یکی از مسائلی است که در حوزه صنعت باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان معدن را بهترین مؤلفه و موتور محرکه توسعه استان عنوان کرد و گفت: دغدغه‌های این حوزه خام‌فروشی و تحویل منابع به غیربومی‌ها در گذشته بوده است.

اسراری با تأکید بر وجود خام‌فروشی در گذشته اظهار کرد: از زمانی که وارد این سازمان شدم تلاش کردم معادن را به افراد بومی واگذار کنم مگر آنکه دانش و تخصص و امکانات لازم برای بهره‌برداری در برخی از آنها وجود نداشته باشد و در آن صورت به غیربومی‌ها واگذار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر می‌توان به مجموعه فعلی مدیران بخش معدن در سازمان اعتماد کرد گفت: ساماندهی محدوده‌ها به خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود 320 معدن فعال در استان اظهار کرد: مزایده‌های طلا و سنگ‌آهن را با مشقت اما به سلامت توانستیم انجام دهیم.

اسراری با اشاره به اینکه نیازمند اعتبارات ویژه برای استفاده از معادن استان هستیم تصریح کرد: مجموعه‌های معدنی دیواندره، کامیاران و بیجار به لحاظ غنای مواد معدنی در سطح بالایی هستند.

وی با اشاره به وجود 560 مهندس معدن در استان اظهار کرد: باید تلاش کرد با استفاده از توان این نیروها در راستای بهره‌برداری بهتر و بیشتر از معادن تلاش کرد ضمن آنکه لازم است با بهره‌گیری از این متخصصان برای آنها نیز اشتغالزایی ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی زیرساخت آماده در مرزها وجود ندارد گفت: در حال حاضر یک چهارم صادرات به کشور عراق از طریق استان کردستان مدیریت می‌شود.

اسراری با اشاره به اینکه توان رساندن این عدد به یک دوم را نیز داریم گفت: اما متأسفانه در حال حاضر شرایط برای انجام این مهم آماده نیست.

وی تبدیل شدن مرز سیرانبند بانه به مرز رسمی را مطالبه مردم این شهرستان ذکر کرد و افزود: با وجود آنکه هنوز این امر تحقق نیافته است 80 درصد رشد صادرات از این مرز داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خواستار بازگشایی بازارچه سیف سقز شد و افزود: دغدغه مهم دیگر ما تکمیل سایت دائمی نمایشگاه استان است.

اسراری با تأکید بر لزوم تقویت و توسعه تشکل‌های تجاری گفت: تأسیس شعبه بانک ایرانی در کردستان عراق برای تسهیل در مبادلات پولی ضروری است.

انتهای پیام/79012/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول