اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج اساتید سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

پژوهش محور اصلی پیشرفت علمی کشور است

معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: پژوهش محور و پایه اصلی توسعه و پیشرفت علمی کشورمان است.

پژوهش محور اصلی پیشرفت علمی کشور است

یوسف خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: دانشگاه‌ها همه تلاش خود را برای ارتقای برنامه‌های پژوهشی به کار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه بودجه اختصاص یافته به امر پژوهش در دانشگاه‌ها کافی نبوده و متناسب با توسعه علمی کشورمان نیست، تصریح کرد: این بودجه به اندازه بودجه اختصاص یافته به برنامه‌های فرهنگی نیست و به این برنامه‌ها توجه بیشتری می‌شود.

معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان پژوهش را محور و پایه اصلی توسعه و پیشرفت علمی کشورمان اعلام کرد و ادامه داد: اعتباری که دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها دریافت می‌کنند ناچیز بوده و این اعتبارات در حد مطالعات اولیه است.

این مسئول ابراز داشت: با توجه به کمبود اعتبار تعدادی از دانشجویان و پژوهشگران طرح‌ها و اطلاعات خود را به صورت مقالات در اختیار دانشگاه‌های خارج از کشور قرار می‌دهند.

خدایی به پایان نامه‌ها و پژوهش‌های اجرایی دانشجویان در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: 20 درصد این پایان‌نامه‌ها در کشور اجرایی شده و 80 درصد مابقی حمایت لازم را برای اجرایی شدن ندارند و در کتابخانه‌ دانشگاه‌ها آرشیو می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان تلاش کنند پژوهش‌های مورد نیاز جامعه را تهیه کنند، تصریح کرد: این امر اهمیت و ارزش فعالیت‌های پژوهشی را نیز افزایش می‌دهد.

معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به پیشرفت‌های اخیر پژوهشکده‌های کشورمان اشاره کرد و گفت: داروهای ضد سرطان، اختراعات و اکتشافات علمی، مطالعات، مباحث نانو، سلول‌های بنیادی و... جزو این پژوهش‌ها است.

این مسئول به حمایت مسئولان از پروژه‌‌ها و طرح‌های دانشجویان اشاره کرد و اذعان داشت: امید است با تلاش و حمایت همکاران و مسئولان درصد بیشتری از پروژه‌های دانشجویان عملیاتی شود.

انتهای پیام/73008/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول