اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

امسال 834 زنجانی نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اند

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: امسال 834 زنجانی نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اند.

امسال 834 زنجانی نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اند

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تغییر نام و نام خانوادگی دارای شرایطی است و در صورتی که آنها رعایت شود، با تغییر نام خانوادگی از سوی ثبت‌احوال موافقت می‌شود.

وی با اشاره به تفویض اختیار تصمیم‌گیری در زمینه موافقت یا مخالفت با تغییر نام به ادارات ثبت‌احوال اذعان داشت: این امر موجب شده است، هم تغییر نام و هم تغییر نام خانوادگی با سرعت بیشتری نسبت به قبل انجام شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از واژه‌های نامناسب در نام خانوادگی افراد، تشکیل یافتن نام خانوادگی از کلمات مذموم و یا مغایر با ارزش‌های فرهنگ اسلامی، استفاده از واژه‌های خارجی در نام خانوادگی و ... از موارد لازم برای تغییر نام خانوادگی هستند، اضافه کرد: نام خانوادگی ترکیبی از یک واژه و نام محل یا منسوب به محل و یا منصوب به یک ایل و طایفه خاص نیز از دیگر مواردی است که شخص در صورت وجود آن می‌تواند نسبت به تغییر نام خانوادگی خود اقدام کند.

این مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد نام‌های تغییر یافته در استان زنجان طی هشت ماهه گذشته از سال تصریح کرد: در مدت اعلام شده 834 تغییر نام خانوادگی نیز در استان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه از تعداد نام‌های خانوادگی تغییر یافته در استان 250 مورد مربوط به کلمات زاید است، بیان کرد: همچنین 493 مورد از این تغییرها نیز به حذف پسوند و پیشوند مربوط می‌شود.

متوسلین همچنین از تغییر 182 مورد نام خانوادگی که برای حفظ وحدت در خانواده اتفاق افتاده است، خبر داد و گفت: طی هشت ماهه گذشته 112 نام نیز که بلامعارض بودند، تغییر یافتند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان همچنین از تغییر 19 مورد نام خانوادگی مربوط به اجازه از دارنده حق تقدم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی مدت زمان اعلام شده سه مورد نام خانوادگی نیز با اجازه همسر تغییر یافته است.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول