اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌ احوال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

مکانیزه شدن تمام خدمات ثبت ‌احوال کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت‌ احوال کهگیلویه و بویراحمد از مکانیزه شدن تمام خدمات ثبت‌ احوال این استان خبر داد.

مکانیزه شدن تمام خدمات ثبت ‌احوال کهگیلویه و بویراحمد

سیدرضا حسینیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یاسوج ثبت ‌احوال را بازوی توانمند دولت در کلیه امور سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی کشور برای برنامه‌ریزی بهتر در خدمت به مردم دانست.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کسب رتبه اول طرح تکریم ارباب رجوع و کسب رتبه سوم ارزیابی عملکرد استان توسط ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد را از موفقیت‌های ثبت ‌احوال استان در عرصه خدمت‌گذاری به مردم دانست و گفت: با تعامل با همه دستگاه‌های مرتبط با ثبت‌ احوال و ثبت به موقع وقایع چهارگانه تلاش خواهیم کرد.

*مهلت قانونی برای ثبت ولادت، کمتر از 15 روز و وفات، کمتر از 10 روز است

مدیرکل ثبت ‌احوال کهگیلویه و بویراحمد ثبت وقایع حیاتی به ویژه ثبت ولادت و وفات را یکی از فعالیت‌های سازمان ثبت احوال کشور دانست و عنوان کرد: سایر فعالیت‌های سازمان از جمله ایجاد و بروز‌رسانی پایگاه اطلاعات جمعیتی و تولید و انتشار آمار جمعیتی وابسته به آن است.

حسینیان در رابطه با مهلت قانونی ثبت ولادت و وفات گفت: مهلت‌های قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت ولادت در کمتر از 15 روز و وفات در کمتر از 10 روز است که این اداره‌کل تلاش می‌کند تا این وظیفه مهم و اساسی که فعالیت‌های سایر دستگاه‌ها وابستگی زیادی به آن دارند را به نحو احسن به انجام رساند که در این خصوص تاکنون کارنامه موفقی از خود ارائه داده است.

*مکانیزه شدن کلیه خدمات ثبت‌ احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک

مدیرکل ثبت‌ احوال کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌ها و برنامه‌های این اداره‌کل اشاره کرد و افزود: اداره‌کل ثبت ‌احوال استان در راستای اهداف و برنامه‌های اجرایی سازمان و همچنین اهداف ترسیم شده در سند چشم‌انداز و طبق برنامه زمان‌بندی گام بر می‌دارد.

حسینیان اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی استان و کسب مقام اول در بین 31 استان در کشور، اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال در کلیه ادارات تابعه، راه‌اندازی دفاتر پیش‌خوان دولت و واگذاری بخشی از خدمات ثبت‌ احوال به بخش خصوصی که تاکنون پنج دفتر در سطح استان راه‌اندازی شده است و مکانیزه کردن کلیه خدمات ثبت‌ احوال در راستای استقرار سازمان الکترونیک را بخشی از اقدامات اداره‌کل ثبت احوال استان ذکر کرد.

وی یکی دیگر از طرح‌های مهم ثبت ‌احوال را نصب و راه‌اندازی سخت‌افزار و نرم‌افزار صدور شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال در ادارات ثبت احوال عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای استقرار سازمان الکترونیک و هم چنین مکانیزه شدن خدمات ثبت احوال به علت وجود نقصان در شناسنامه‌های فعلی از قبیل امکان جعل ،شبیه‌سازی، تغییر عکس، الحاق عکس غیر یا حذف عکس و تغییر مندرجات شناسنامه صورت گرفته است.

حسینیان افزود: کارت هوشمند ملّی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: کارت هوشمند می‌تواند جایگزین تمام کارت‌های موجود در دست مردم شده به گونه‌ای که ارائه تمام خدمات الکترونیکی به وسیله این کارت هوشمند مقدور است.

  وی یادآور شد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مقدمات و تجهیزات لازم جهت اجرای این طرح فراهم شده که با اعلام سازمان ثبت‌ احوال کشور این طرح عملیاتی خواهد شد.

*انتخاب نام هر شخص تأثیری مهم در شخصیت و منش او دارد

وی در زمینه فرهنگ نام و نام‌گذاری و رویکرد اداره‌کل ثبت ‌احوال در این‌باره گفت: امروزه اثبات شده است که انتخاب نام هر شخص تأثیری مهم در شخصیت، منش و آینده او دارد، مطابق حدیث شریف نبوی حق فرزند بر پدر آن است که نام نیک و زیبا برای او انتخاب کند.

حسینیان افزود: سازمان ثبت ‌احوال به جهت اهمیت فرهنگ نام و نام‌گذاری تلاش کرده است از طریق چاپ کتاب راهنمای نامگذاری و برگزاری همایش‌ها و جلسات تخصصی با حضور علماء و اندیشمندان، والدین را به انتخاب نام‌های نیک و پسندیده به خصوص نام‌های ائمه معصومین علیهم‌السلام ترغیب و تشویق کنید.

*پنج دفتر پیش‌خوان در یاسوج وجود دارد

وی افزود: با توجه به اهمیت کار ثبت ‌احوال این دفاتر باید از طریق دستگاه‌های امنیتی مورد بررسی و تأیید صلاحیت قرار گیرند که در حال حاضر پنج مورد از دفاتر پیشخوان در شهر یاسوج پس از طی مراحل قانونی شروع به کار کرده و خدماتی از جمله درخواست تعویض شناسنامه و درخواست صدور شناسنامه‌ المثنی در این دفاتر قابل انجام است.

 حسینیان افزود: مرزهای هویتی و تابعیتی افراد همانند مرزهای جغرافیایی مهم و برای کشور نقش حیاتی دارد که تاکنون پاسداران مرزهای هویتی با تمام تلاش و به صورت شبانه‌روزی ضمن خدمات‌رسانی به دورترین  مناطق روستایی و عشایری استان از اسناد هویتی مردم به خوبی محافظت و نگهداری کرده‌اند.

*به ازای هر 6 واقعه ولادت یک واقعه فوت در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریتی آمار و اطلاعات جمعیتی است و هر برنامه‌ای که بدون در نظر گرفتن آمار و اطلاعات جمعیتی جامعه هدف تبیین شده باشد غیر قابل اعتماد و نامعتبر است.

حسینیان خاطرنشان کرد: طی هشت ماه گذشته در استان 10 هزار و 605 واقعه ولادت و هزار و 877 واقعه فوت به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پنج صدم درصد در ولادت افزایش و 8/6 - درصد در فوت کاهش مشاهده می‌شود.

وی گفت: در هشت ماه گذشته در استان به ازای هر شش واقعه ولادت یک واقعه فوت به ثبت رسیده است.  

انتهای پیام/82009/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول