اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل ثبت احوال هرمزگان

برنامه‌های هفته ثبت احوال در هرمزگان اعلام شد

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان برنامه‌های هفته ثبت احوال در این استان را اعلام کرد.

برنامه‌های هفته ثبت احوال در هرمزگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌‌زاده امشب در نشستی به مناسبت فرارسیدن روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: براساس اعلام شورای فرهنگ عمومی، سوم دی‌ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده و اول تا هفتم دی‌ماه هر سال به عنوان هفته ثبت احوال برنامه‌هایی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این روز سرآغاز روزی ماندگار در تاریخ حیات اجتماعی کشورمان است، چرا که استفاده از خدمات اجتماعی مانند تأمین اجتماعی، کسب و کار، بهداشت و دیگر خدمات منوط به ارائه مدارک شناسایی شد.

عسکری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف تشکیل سازمان ثبت احوال اضافه کرد: احراز هویت افراد جامعه به این معناست که هر فرد طبق مشخصات مندرج در شناسنامه از سایر افراد جامعه تشخیص داده می‌شود و هر یک از آنها از حق و حقوقی در جامعه برخوردار می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان، اضافه کرد: ماموران ثبت‌احوال نیز به عنوان مرزبان مرزهای هویتی و تابعیتی محسوب می‌شوند و از آنجا که تنها مرجع صدور مدارک هویتی، سازمان ثبت‌احوال است لذا شناسنامه به عنوان مادر اسناد هویتی و دارای اهمیت بسزایی شناخته می‌شود.

عسکری‌زاده ادامه داد: نقش ثبت‌احوال در بعد سیاسی، به بحث انتخابات بر می‌گردد که در این مرحله شناسنامه به عنوان مدرک هویت انتخاب کننده و انتخاب شونده مطرح شده و کاربرد دارد که از طریق آن می‌توان به سن و تابعیت افراد پی برد.

این مسئول با بیان اینکه ثبت احوال به عنوان یکی از مراجع چهارگانه پاسخگو به استعلامات انتخابات است، یادآور شد: از دیگر نقش‌های ثبت‌احوال در جامعه مربوط به ابعاد حقوقی و امنیتی است.

وی گفت: نقش ثبت‌احوال در بعد اجتماعی شامل فراهم کردن شرایط دریافت امکانات بهداشتی، درمانی مانند دفترچه بیمه، تحصیل، ازدواج، اشتغال و سایر موارد است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی با استفاده از ابزار قانونی قبل از تشکیل دولت الکترونیک ظهور و بروز برون دستگاهی نداشت.

عسکری‌زاده گفت: جهش بزرگ در ارائه خدمات دولتی در سراسر کشور بعد از تشکیل دولت الکترونیک صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های ثبت احوال در هرمزگان به مناسبت این هفته اشاره و گفت: برگزاری مراسم مشترک با دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی پوشش وقایع حیاتی، برگزاری مراسم در دبیرستان‌های شاخص استان به منظور آشنایی دانش آموزان با مقوله ثبت احوال و اهداف و ماموریت‌های این سازمان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و برگزاری نمایشگاه تخصصی ویژه هفته ثبت احوال در موزه مردمی خلیج فارس از جمله برنامه‌های مهم هفته مذکور در هرمزگان است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: غبار روبی از مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی در منازل و آسایشگاه‌های جانبازان ، برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت احوال، تجلیل از تلاشگران حوزه ثبت احوال و چندین برنامه‌ دیگر نیز در هفته ثبت احوال برگزار می‌‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: ثبت احوال هرمزگان طی سال‌های اخیر توانسته با برنامه‌ریزی مناسب در تحقق دستیابی به شاخص‌ها و برنامه‌های راهبردی موفق عمل کند و در این راستا برای بهبود وضعیت تمامی تلاش خود را به کار گرفته است.

انتهای پیام/88001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول