اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد

بهره‌مندی 40 درصد روستاهای آذربایجان غربی از اجرای طرح هادی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: 40 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی بهره‌مند از اجرای طرح هادی هستند.

بهره‌مندی 40 درصد روستاهای آذربایجان غربی از اجرای طرح هادی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی بهره‌مند از طرح هادی و 40 درصد نیز بهره‌مند از اجرای طرح هادی هستند.

وی یادآور شد: در طرح هادی روستایی بخشی با همکاری مردم و بخشی با اعتبارات دولتی اجرا شده و طبق قانون، تا پایان برنامه پنج ساله پنجم باید در تمامی روستاها طرح هادی تهیه و اجرا شود.

عزیزی ادامه داد: در بحث مسیر گشایی، عقب نشینی و تامین مصالح اجرایی، مردم برای اجرای طرح هادی مشارکت دارند ولی عمده منابع؛ اعتبارات عمرانی بوده که از اعتبارات استانی و ملی تهیه می‌شود.

وی عنوان کرد: حدود 2 هزار و 200 روستای بالای 20 خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد تاکنون در یک‌هزار و 305 روستا طرح هادی تهیه و مطالعات انجام گرفته و به دهیاران و بخشداران تحویل داده شده و در 406 روستای آذربایجان غربی نیز پروژه‌های طرح هادی اجرا شده است.

عزیزی افزود: با انجام مطالعات طرح هادی؛ استفاده از آن آغاز می‌شود و پروژه‌هایی در اولویت قرار دارند که در مطالعات طرح هادی بر اجرای آن تاکید شده است ولی بهره‌برداری از مطالعات همزمان با اینکه طرح هادی تصویب می‌شود انجام می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه تسهیلات به مساکن روستایی در قالب طرح بهسازی روستایی، ابراز داشت: در طرح آمارگیری روستایی به روستاییان مشاوره داده می‌شود تا اقدام به بهسازی کنند و از افرادی که واحدهای مسکونی غیر فنی و فرسوده دارند دعوت شد تا از تسهیلات نوسازی استفاده کنند.

عزیزی ادامه داد: به متقاضیانی که برای بهسازی روستایی مراجعه کنند با توجه به اعتبارات شناور در تهران تسهیلات ارائه می‌شود و در حال حاضر در استان کمبود متقاضی داریم که از این طرح و تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در طرح بهسازی روستایی کیفیت ساخت و ساز مساکن روستایی توسط ناظران ارزیابی می‌‌‌‌‌‌‌‌شود و از مصالح مصرفی استاندارد برای بهسازی استفاده شده و رضایت‌مندی مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/61005/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول