اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام تاکید کرد

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های چرام جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های چرام جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی تاکید کرد.

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های چرام جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام عبدالله نعمتی‌پور در نشست ستاد هماهنگی برگزاری اربعین حسینی، اظهار کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی و استمرار نهضت حسینی همواره در قلوب شیعیان پیرو اباعبداالله (ع) عامل زنده بودن این واقعه عظیم در جهان اسلام بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام با بیان اینکه اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا است، خاطرنشان کرد: اربعین، نشانه‏‌ای بر اعتلای دین و بالندگی زمزمه‏‌های دعا و تلاوت قرآن در شب عاشورای حسینی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به موضوع جلسه، عنوان داشت: برپایی این مراسم معنوی ضمن ترویج فرهنگ عاشورایی و استمرار نهضت حسینی، قلب‌های شیعیان جهان را زنده و منورتر می‌کند و باعث جاری شدن بیش از پیش محبت اهل بیت (ع) خصوصا مظلوم کربلا در دل مومنان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه این برنامه تنها مراسم استان است که به صورت مستقیم از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد، می‌طلبد با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری تمام دستگاه‌ها و شورای هیئت‌های مذهبی این مراسم به نحو شایسته و در خور و شان مردم شهید پرور چرام برگزار شود.

این مسئول با تاکید بر همکاری هیئت‌های مذهبی و مداحان و ذاکران اهل بیت در برنامه‌ریزی مراسم بزرگ‌ترین تجمع عزاداران حسینی در روز اربعین امسال، خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده این مراسم در جوار گلزار مطهر شهدا برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام نعمتی‌پور اضافه کرد: باید شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که چرام با توجه به انتظاری که از آن می‌رود نه در حد شعار و حرف بلکه به معنای واقعی حال و هوای اربعین و مذهبی به خود بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و آموزش‌های فرهنگی و مذهبی، خواستار بهر‌ه‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توان شهرستان چرام در جهت باشکوه برگزار کردن مراسم اربعین حسینی در چرام شد.

رئیس سازمان تبلیغات چرام ضمن تقدیر از عملکرد شایسته صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در انعکاس برنامه‌ها و مراسمات ایام محرم افزود: اطلاع‌رسانی و انعکاس مناسب مراسم ضمن نمایش شور حسینی و عشق مردم به اهل بیت (ع) موجب حضور بیشتر و بهتر مردم در این مراسم می‌شود و به همین دلیل همه دستگاه‌های فرهنگی باید در فراهم آوردن زمینه آن تلاش کنند.

انتهای پیام/82002/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول