اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون بسکتبال:

چینی‌ها در انتخابی المپیک 2012 تبانی کردند / بسکتبال ایران قدرت اول آسیا

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: پس از سه سال با پیگیری‌های به عمل توسط فدراسیون مشخص شده بود که چینی‌ها تمام عوامل اجرایی و داوران دو تیم ایران و اردن را خریداری کردند تا خودشان به جای ایران به المپیک بروند.

چینی‌ها در انتخابی المپیک 2012 تبانی کردند / بسکتبال ایران قدرت اول آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود مشحون بعد از ظهر امروز در مجمع عمومی هیئت بسکتبال مازندران اظهار داشت: با تلاش بازیکنان، مربیان، روسا هیئت‌های استان‌ها و دلسوزان ورزش از بهترین‌های آسیا در چند سال متوالی هستیم.

وی با اشاره به رشد و توسعه بی‌سابقه بسکتبال ایران در آسیا تصریح کرد: در 10 سال گذشته جایگاه بسکتبال ایران در بین هشت تیم غرب آسیا ششمی بود، ولی در چند سال اخیر همیشه از مدعیان قهرمانی در آسیا هستیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: اخلاق‌مداری و عشق در کار و برنامه‌ریزی اصولی از موفقیت‌های فدراسیون بسکتبال است که توانسته به جایگاه خوبی دست یابد.

مشحون با اشاره به شکست ناباورانه ایران در بازی‌های آسیایی چین انتخابی المپیک مقابل اردن افزود: این شکست سبب شد که حق ایران در المپیک 2012 لندن سوخته و چین در بازی‌های المپیک حضور یابد.

وی گفت: پس از سه سال با پیگیری‌های به عمل توسط فدراسیون مشخص شده بود که چینی‌ها تمام عوامل اجرایی و داوران دو تیم ایران و اردن را خریداری کردند تا خودشان به جای ایران به المپیک بروند.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در مسابقات یک سال گذشته در مانیل فیلیپین تیم ملی با تیم دوم خود انتقام شکست مقابل اردن را با 40 امتیاز اختلاف گرفت تا قدرت بسکتبال ایران را به رخ دیگر کشورها کشیده شود.

مشحون هیئت بسکتبال مازندران را از هیئت‌های برتر کشور عنوان کرد و اذعان داشت: در صورت مهیا شدن زیرساخت‌ها در استان توانایی و استعداد ورزشکاران مطلوب است.

وی افزود: مازندران به عنوان تنها هیئت بسکتبال در کشور است که به طور منظم گزارش هفتگی و عملکرد هیئت را به فدراسیون ارسال می‌کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان با اشاره به کمبود اعتبارات و بودجه خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و مدیران برای بسکتبال ارزش قائل شوند جایگاه بسکتبال ایران در دنیا رشد بیشتری می‌کند.

انتهای پیام/86005/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول