اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3/ فجر انقلاب

منزل امام راحل محل بیعت ارتشیان با خمینی کبیر بود

پیشکسوت نیروهای مسلح گفت: منزل امام راحل در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی محلی برای حضور ارتشیان به منظور بیعت با خمینی کبیر بود.

منزل امام راحل محل بیعت ارتشیان با خمینی کبیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل پسندیده بعد از ظهر امروز در جمع کاروان خبری دهه فجر گیلان با اشاره به وقایع پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نیروهای مسلح در دوران انقلاب با مردم بودند و به امام (ره) عشق می‌ورزیدند.

وی منزل امام (ره) در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را محلی برای حضور ارتشیان به منظور بیعت با خمینی کبیر عنوان کرد و افزود: نیروهای هوانیروز با وجود فشار گارد سلطنتی در 22 بهمن در منزل امام (ره) حاضر شدند.

این جانباز 20 درصد دوران دفاع مقدس به استخدام خود در سال 56 در هوانیروز اشاره کرد و گفت: مسئولیت اپراتوری مخابرات را به عهده داشتم و برای این منظور دوره‌های فارسی، عربی و انگلیسی را گذراندم.

پسندیده با بیان اینکه ارتشیان در پیروزی انقلاب اسلامی پادگان‌ها را ترک کردند، خاطرنشان کرد: ارتشیان پس از پیروزی انقلاب به پادگان‌ها برگشتند و محافظت از مناطق حساس و مهم را به عهده گرفتند.

وی به آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور سال 59 اشاره کرد و یادآور شد: با آغاز جنگ به مهاباد و ارومیه برای مقابله و پاکسازی منطقه از وجود دشمن اعزام شدیم.

پیشکسوت نیروهای مسلح با اشاره به 118 ماه حضور خود در جبهه‌های نبرد، تصریح کرد: ابتدای آبان ماه سال 59 به اندیمشک اعزام شدیم و ماموریت خود را آغاز کردیم.

پسندیده تجهیزات مخابراتی مورد استفاده در ارتش در آغاز جنگ را مربوط به کشورهای غربی دانست و بیان کرد: ابتدای جنگ تحمیلی تنها یک دستگاه مخابرات و تلفن هندلی داشتیم و تماس دیگری در منطقه وجود نداشت.

وی با اشاره به نبرد شدید در عملیات چذابه، خاطرنشان کرد: همزمان یک‌هزار و 600 گلوله توپ و خمپاره نیروهای عراقی به طرف ما شلیک می‌شد و به زمین می‌خورد.

پیشکسوت نیروهای مسلح به مجروح شدن خود در عملیات چذابه اشاره کرد و گفت: هنگام تردد با خودرو یک گلوله توپ کنار ما به زمین اصابت کرد و مجروح شدم.

پسندیده اضافه کرد: تمام نیروهای مسلح برای دفاع از وطن اسلامی در جبهه‌های نبرد حضور داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه تجهیزات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی با استفاده از توان داخلی نوسازی و بازسازی شده است، تصریح کرد: رمز تجهیزات مخابراتی اکنون به دست نیروهای خودی ساخته می‌شود.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول