اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

کتابخانه‌های عمومی همدان دارنده رتبه دوم کشوری نقد کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتابخانه‌های عمومی استان همدان رتبه دوم کشوری را در زمینه نقد کتاب به دست آورده است.

کتابخانه‌های عمومی همدان دارنده رتبه دوم کشوری نقد کتاب

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی استان همدان از لحاظ تعداد نقد کتاب و کیفیت آن، جایگاه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی برنامه نقد کتاب را یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی دانست که با روح کتاب و کتابداری منطبق است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: در سال جدید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اهتمام کتابداران و کانون‌های ادبی استان، بیش از 40 نقد شهرستانی، سه نقد استانی و دو نقد کشوری در استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسب جایگاه دوم در برگزاری نقد کتاب در سطح کشور یکی از دستاوردهای مهم فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به شمار می‌رود.

استعدادی تصریح کرد: استان همدان دارای 35 کانون ادبی است که در این کانون‌ها بیش از 40 نقد شهرستانی صورت گرفته است.

وی گفت: نقد کتاب «سووشون» اثر سیمین دانشور که در کتابخانه شهید باهنر شهرستان بهار برگزار شد، در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای جانمایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان اظهار داشت: نقد کتاب موجب معرفی کتاب در بین اعضای کتابخانه و آشنایی با سبک نویسندگان می‌شود که این مهم دربردارنده افزایش مطالعه مفید و هدفمند است.

وی عنوان کرد: یکی از آسیب‌های مطالعات عدم آشنایی مخاطب با کتاب، سبک و نحله‌های نویسندگی، نویسنده، انتشارات و ... است.

استعدادی ادامه داد: در برنامه نقد کتاب که در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود، شناخت نویسنده و نوع نگارش کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است تا خواننده بتواند در کمترین زمان به بیشترین بهره‌برداری مطالعاتی برسد.

وی تأکید کرد: در سال 93 نقد کتاب جایگاه ویژه‌ای را  در بین شاخص‌های فرهنگی به خود اختصاص خواهد داد که امید است بتوان در استان شاهد موج عظیمی از نقد‌های ادبی با همکاری دیگر دستگاه‌ها و رشد هم‌افزایی فرهنگ کتاب و مطالعه باشیم.

انتهای پیام/89029/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول