اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تولید 146 هزار کیلویی مرکبات در هکتار توسط باغدار مازندرانی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کسب افتخاری دیگر در صنعت باغبانی کشور توسط باغدار مازندرانی با عملکرد 146 هزار و 400 کیلوگرم مرکبات در هکتار خبر داد.

تولید 146 هزار کیلویی مرکبات در هکتار توسط باغدار مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مرتضی مس‌شناس گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص و الگویی این مدیریت شناسایی، انتخاب و معرفی بهره‌برداران و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و در نتیجه ترویج و توسعه الگوهای موفق و پایدار است.

وی با بیان اینکه این عملیات و فعالیت در بخش کشاورزی کشور زمینه‌های مناسبی از ایجاد شناخت ظرفیت‌های بالقوه و ایجاد رقابت سالم در بهبود و ارتقای شیوه‌های تولید بخش‌های کشاورزی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: به همین منظور پس از بازدیدهای میدانی، از بین باغداران مرکبات استان مازندران، هوشنگ ملکی با عملکرد 146 هزار و 400 کیلوگرم در هکتار به دلیل رعایت ملاک‌های مورد نظر در فرآیند شناسایی نمونه‌های برتر به عنوان بارزترین نمونه برتر باغداران مازندران جهت احراز نشان ملی به وزارت‌خانه متبوع معرفی شد.

وی ملاک‌های مورد نظر در فرآیند شناسایی نمونه‌های برتر را مبتنی بر محورهای هفت‌گانه تعریف شده در برنامه پنج ساله پنجم در بخش کشاورزی، شامل ارتقا بازده آبیاری با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار، به‌کارگیری فنون مبارزه تلفیقی با آفات از جمله مبارزه با حلزون‌ها در پاییز با رهاسازی اردک در باغ و مبارزه با علف‌های هرز با رهاسازی بوقلمون دانست.

وی ادامه داد: انجام آزمون خاک و کوددهی پایه و دو مرحله کود سرک به میزان کم و تقسیطی بر اساس توصیه کودی، هرس به موقع درختان به صورت فنی، تکیه بر محلول‌پاشی و تغذیه برگی براساس آزمون برگ و اصول علمی و فنی و بهره وری از ماشین‌آلات و در نهایت تأمین امنیت غذایی از دیگر موارد است.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول