اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌آیت‌الله ‌مجتهدشبستری:

‌فتنه 88 همچون جریان جنگ جمل بود /‌ حماسه ‌نهم دی ماندنی شد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فتنه 88 بالاتر از 8 سال جنگ تحمیلی بود، گفت: جماعتی که در هشتم و نهم دی آمدند تنها نظیرش در تشییع جنازه امام دیده شده است.

‌فتنه 88 همچون جریان جنگ جمل بود /‌ حماسه ‌نهم دی ماندنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عصر امروز  در همایش ویژه بصیرت و میثاق امت با ولایت که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به مفاهیم مختلف بصیرت در قرآن و احادیث، اظهار کرد: هم پیامبر و رهبری باید دارای بصیرت باشند، هم مسلمان‌ها و تنها بصیرت داشتن رهبری و پیامبر کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بصیرت مردم ایران از سال 42 با آغاز انقلاب اسلامی به مرجعیت امام راحل شکوفا شد، افزود: در عرض 15 سال به مراتب بصیرت ملت ایران افزوده شد و در مراحل مختلف با روشنگری‌های امام  و رهبر کبیر مردم آگاهی بیشتری پیدا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به حوادث 29 بهمن سال 56 در تبریز اضافه کرد: حوادث 29 بهمن افتخار دیگری است که با بصیرت مردم تبریز برای این استان به دست آمد.

فتنه 88 بالاتر از هشت سال جنگ تحمیلی بود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه  فتنه 88 بالاتر از هشت سال جنگ تحمیلی بود، اظهار کرد: فتنه‌ای غبار آلود بود برای مردم و کسانی فتنه را رهبری می‌کردند که از نیروهای خودی بودند و با لجاجت و عناد‌ورزی مردم را به خیابان‌ها کشیدند و با اینکه رهبر معظم انقلاب شخصا آنها را به تبعیت از قانون دعوت کرد، متاسفانه 8 ماه آشوب در کشور به راه انداختند.

وی تصریح کرد: قرائن و شواهد مشخص کرد که دست غرب در کار است و به بهانه انتخابات قصد براندازی نظام را داشتند و اگر لطف الهی نبود معلوم نبود این کودتای مخملی به کجا می‌رسید، لطف الهی همیشه شامل این انقلاب بوده است.

مجتهدشبستری با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند «‌من واقعا دست خدا را در این جریان دیدم» اضافه کرد: دست دیگری که حماسه هشتم و نهم دی را آفرید سیدالشهدا بود.

وی تصریح کرد: در نهم دی ماه مسئله «به چه کسی رأی داده‌ایم» مطرح نبود، بلکه پای نظام و دین در میان بود و این جماعتی که در هشتم و نهم دی آمدند تنها نظیرش در تشییع جنازه امام دیده شده است وقوع این حماسه در اثر بالا رفتن بصیرت مردم بود که توانستند توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

فتنه 88 همچون جریان جنگ جمل بود که تکرار شد

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جریان فتنه 88 همچون جریان جنگ جمل بود که تکرار شد، متذکر شد: دانشجویان و دانشگاهیان و جوانان عزیز فکر نکنند که مسئله ‌تمام شده است، استکبار جهانی هر لحظه ممکن است مسئله‌ای دیگر را پیش بیاورد.

وی با اشاره به مسئله مذاکرات 1+5 با ایران، تصریح کرد: مشکل استکبار جهانی با ما مسئله هسته‌ای نیست بلکه مشکل اسلامی بودن این نظام است، تحریم‌ها وقتی برطرف خواهند شد که اسلامیت را برداریم، در این زمینه تنها راه حل تداوم مقاومت است.

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول