اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

ایدئولوژی تکفیری‌ها بلای بزرگ جهان اسلام است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: گیاه مسموم تفکر تکفیری امروزه تبدیل به یکی از بلاهای بزرگ جهان اسلام شده است.

ایدئولوژی تکفیری‌ها بلای بزرگ جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر ظهر امروز در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرمایشی از امام علی (ع) در مورد تقوا که فرمودند تقوای خدا را پیشه کنید اظهار کرد: این فرمایش امام علی (ع) چند پیام مهم و قابل تأمل را در بر دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه، بر طبق آمارهای جهانی 17 هزار بمب هسته‌ای در کشورهای مختلف وجود دارد ادامه داد: یک نویسنده آمریکایی می‌گوید اظهارنظر در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران توسط قدرت‌های جهانی که ادعای حقوق بشر را دارند یک حرف مسخره بیش نیست.

این مسئول با بیان اینکه رشوه‌خواری، گناه، دروغ‌گویی و ... با سلامت یک جامعه اسلامی منافات دارد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند که با دشمنان خود بر اساس در نظر گرفتن منافع، عزت و حکمت صحبت کنید اشاره و اذعان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران به دنیا اثبات کرده که تحمل سختی‌ها و فشارها در مقابل زورگویی‌های ستمگران را دارد، اما تحمل ضربه زدن به اسلام و زیر بار زور رفتن را ندارند و نخواهند داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه، تحمل فشارها از سوی ملت ما در این 35 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی پشتوانه و کارنامه خوبی برای اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان است خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند هر کجا قدرت‌نمایی کنند ملتی که محکم در مقابل زورگویی‌های آن‌ها ایستاده، به هیچ‌وقت عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه، برپاداشتن نماز موجب نورانیت شیعه و اسلام می‌شود بیان داشت: در مکانی که نماز برپا شود همه خوبی‌ها نیز به دنبال آن خواهد آمد، لذا ضروری است از این واجب دینی صیانت کنیم و در «مساجد، ادارات و خانه» آن را گسترش دهیم.

رهبر در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه امروز روز اول ربیع‌الاول و هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه است تصریح کرد: خاندان بنی‌امیه در گذشته روز اول سال هجری را روز اول ماه محرم‌الحرام قرار دادند و به همین دلیل می‌خواستند مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان را تبدیل به شادی کنند که بر اساس اسناد و مدارک تاریخی نتوانستند به این اهداف شوم دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امروز دقیقاً تکفیری‌ها با پشتوانه امریکا و رژیم جعلی صهیونیست از همان یزیدیان گذشته الگو می‌گیرند متذکر شد: گیاه مسموم به تفکر تکفیری که امروزه یکی از بلاهای بزرگ جهان اسلام در سوریه، لبنان، عراق و به تازگی در روسیه شده است به جای جنگ با اسرائیل به جنگ با زائران کربلا و مسلمانان جهان می‌پردازد که از همین چشمه‌های شیطانی ذکرشده آب می‌خورد.

امام جمعه موقت اصفهان به فرا رسیدن رویدادهای روز دوشنبه 16 دی که متقارن با گرامیداشت شهدای دانشجو در سال 1359 در هویزه است اشاره کرد و ادامه داد: روز سه‌شنبه 17 دی فرمان ننگین کشف حجاب توسط رضاخان را پیش روداریم که انقلاب اسلامی نیز بساط آن فرمان ننگین را جمع کرد.

وی با بیان اینکه امروزه کشف حجاب با نام حجاب اسلامی در جامعه رواج پیدا کرده است گفت: مسئله حجاب، پرچم مبارزه با استکبار و صهیونیست جهانی است.

رهبر با بیان اینکه دشمن الگوهای مبتذل را صادر می‌کند با اشاره به مصوبه چند سال گذشته شورای انقلاب فرهنگی در مورد حجاب که به تصویب رسیده و تاکنون اجرا نشده پرداخت و یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای شورای انقلاب فرهنگی از اینکه فرهنگ در متن جامعه به حاشیه رفته است انتقاد کردند.

وی با بیان اینکه نباید در مقابل فرهنگ اسلامی کوتاه بیاییم خاطرنشان کرد: مایه تأسف است که برخی نشریات و روزنامه‌هایی که عامل هتاکی به ولایت و دین اسلام هستند بازگشایی شدند و حتی ورود برخی  ورشکستگان فتنه سال 88 در وزارت علوم ناراحت کننده است و مسئولین آگاه و با بصیرت اجازه ندهند یک اقلیت خوش‌گذران بر اکثریت همیشه در صحنه حاکم شوند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امام (ره) فرمودند نباید برای رضایت چند لیبرال خودفروخته به گونه‌ای اشتباه عمل کنیم که حزب‌الله (مردم) احساس کنند که جمهوری اسلامی ایران از مواضع اصلی‌اش عدول می‌کند تصریح کرد: از دولت و رئیس‌جمهور متعهد، متدین و منتخب مردم انتظار داریم که نگذارند چنین افرادی در نهادهای دولتی فعالیت کنند، چرا که حاکمیت صلاحیت دارد.

وی در ادامه گفت: اگر حجاب و عفاف در جامعه احیا شود توانسته‌ایم پاسخ دشمنان را در میدان تهاجم فرهنگی بدهیم.

این مسئول با بیان اینکه 200 نفر از نمایندگان مردم در مجلس با غنی‌سازی اورانیوم 60 درصد موافقت کردند اضافه کرد: در صورتی که غربی‌ها بخواهند با مواضع فشار وارد مذاکرات شوند این 60 درصد اجرایی خواهد شد.

رهبر در پایان با اشاره به درگذشت سید علی‌اکبر پرورش وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: جوانان و به خصوص دانشجویان راه پرورش را ادامه و در زندگی او را الگو قرار دهند.

انتهای پیام/63023/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول