اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چانه‌زنی‌ها نباید در ورزش استان مورد توجه قرار گیرد

ساکت: زخم چرکین نقش جهان باید درمان شود/ لزوم احیای شورای عالی ورزش اصفهان

مدیرعامل باشگاه فولادماهان گفت: ورزشگاه نقش جهان برای مدیرکل بعدی به طور حتم باید موضوع مهمی باشد و تلاش بسیاری انجام دهد تا در این راستا نهایت ظرفیتش را به کار ببرد و این زخم چرکین و دردناک را به طور حتم درمان کند.

ساکت: زخم چرکین نقش جهان باید درمان شود/ لزوم احیای شورای عالی ورزش اصفهان

محمدرضا ساکت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ورزش اصفهان و اولویت‌های پیشرو برای مدیرکل ورزش و جوانان در آینده اظهار کرد: مدیر آینده باید شناخت کافی و منطقه‌ای‌ از استان داشته باشد.

وی افزود: من اعتقاد دارم مدیرکل آینده  ورزش اصفهان باید عنصری باشد که به زوایای پنهان و پیدا ورزش استان آشنا باشد چراکه اگر هیچ آشنایی قبلی نداشته باشد باید مدت زمانی بگذرد تا این آشنایی پیدا شود و با توجه به سرعت ورزش اصفهان به طور حتم با مشکل مواجه می‌شویم.

*مدیر آینده ورزش اصفهان باید فردی انقلابی، اعتقادی و فرهنگی باشد

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان با بیان اینکه مدیر آینده باید از کاریزمای لازم برای این پست برخوردار باشد ادامه داد: به طور حتم فردی انقلابی، فرهنگی و اعتقادی باید برای این پست در نظر گرفته شود چراکه اصفهان شهری باارزش‌های دینی و انقلابی است و درصورتی‌که چنین فردی بر سرکار نیاید به طور حتم ورزش اصفهان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

وی بیان کرد: مدیر آینده در حوزه ساخت‌وساز ورزشی نیز باید برنامه روشن و از تسلط کافی برخوردار باشد چراکه اصفهان در حال حاضر با فقر فضای ورزشی مواجه است و با 300 پروژه نیمه‌کاره عنصری را می‌طلبد که در این بخش هم کارآمد باشد.

ساکت با اشاره به حوزه جوانان خاطر نشان کرد: در این بخش در حوزه‌های اشتغال، تحصیل و ازدواج باید توجه جدی شود چراکه این قسمت‌ها بسیار مغفول مانده است و با ادغامی که در حوزه جوانان با ورزش شده مدیرکل آینده در این زمینه‌ها نیز باید پاسخگو باشد، پیش از این سازمان ملی جوانان خودش را در زمینه جوانان تنها می‌دید و احساس مسئولیت می‌کرد اما پس از ادغام این موضوع در سطح کلان مغفول مانده و وزارت ورزش و جوانان برنامه مدونی برای این حوزه ندارد.

*چانه‌زنی‌ها نباید در ورزش استان مورد توجه قرار گیرد

نایب‌رئیس مجمع خیرین ورزش‌یار استان در ادامه به اولویت‌های ورزش استان اشاره کرد و گفت: افزایش سرانه فیزیکی ورزشی استان اولویت نخست است که مدیر جدید باید جرات اولویت‌گذاری برای بودجه‌گذاری مناسب را داشته باشد و صرفاً با چانه‌زنی یک عده از افراد بودجه بیشتری را در اختیارشان نگذارد چراکه این یک حرکت مدیریتی نیست و حرکتی مصلحت‌اندیشانه است که به سود ورزش اصفهان نخواهد بود.

ساکت بیان کرد: نکته‌ای که باید بدان توجه شود استفاده از ظرفیت خیران ورزش‌یار است، سال گذشته شاهد بودیم که این مجمع که از کارهای خوب دوران جواهری است، تشکیل شد و مدیر جدید هم باید فرهنگ کار خیر را که در حوزه‌های دیگر مانند مسجد سازی نهادینه‌شده در ورزش نیز نهادینه کند.

وی تاکید کرد: در کمال تأسف یکی دیگر از چالش‌هایی که در ورزش اصفهان با آن روبرو هستیم این است که پروژه‌های ورزشی از پراکندگی مناسبی با نیاز و جمعیت در استان برخوردار نیست و در برخی از مناطق برخی پروژه‌ها تکمیل‌شده یا آغازشده که در اولویت نبوده و چانه‌زنی‌ها و رودربایستی‌ها موجب این کار غلط شده است.

*روسای هیئت‌های ورزشی باید به چالش کشیده شوند

ساکت ادامه داد: مدیرکل آینده تحرک بیشتر در هیئت‌ها را باید از روسای هیئت بخواهد و فردی باید مدیرکل ورزش و جوانان استان باشد که بتواند مسئولین هیئت‌ها را به چالش بکشد و هماهنگی بین اهداف هیئت و اهداف اداره کل و سایر نهادهای استان را برقرار کند.

*کار تبلیغی ظلمی است که در حق جوانان می‌شود

وی تصریح کرد: مدیرکل آینده باید برنامه‌ریزی جهت تقویت نهاد باشگاه‌های استان را داشته باشد و جلب مشارکت خصوصی در حوزه باشگاه‌داری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، در حال حاضر ورزش استان از این موضوع رنج می‌برد و باشگاه‌های خصوصی مورد توجه قرار نمی‌گیرند که باید توجه لازم انجام شود.

نایب‌رئیس مجمع خیرین ورزش‌یار استان اصفهان افزود: بیشتر کاری که در حوزه جوانان صورت می‌گیرد کار تبلیغی است که یک ظلم بزرگ به جوانان است.

*حوزه ورزش بانوان ظرفیت بالایی در اصفهان دارد

این مسئول در ادامه به حوزه بانوان اشاره کرد و افزود: این حوزه از ظرفیت بالایی در استان اصفهان برخوردار است و باید بانوان را به ورزش همگانی و قهرمانی آورده و مورد حمایت قرار دهیم، دختران اصفهانی سکوهای بین‌المللی را کسب کرده‌اند که باید نسبت به این قشر نیز توجه جدی شود.

ساکت تاکید کرد: در رقابت‌های المپیک آینده باید تلاش شود قهرمانانی را برای کسب مدال پرورش دهیم.

وی با اشاره به سند جامع ورزش استان یادآور شد: این سند در سال‌های گذشته تنظیم شد که در حال حاضر نیاز است بروز رسانی شود چراکه بخش‌هایی از جمله جوانان در آن مغفول مانده و این سند باید مورد بازنگری فوری قرار گیرد و مدیر آینده باید تمام بخش‌ها را در آن دخیل کند.

*زخم چرکین نقش جهان باید توسط مدیرکل آینده درمان شود

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان اضافه کرد: نکته دیگری که فکر می‌کنم به عنوان زخم عمیق بر پیکر ورزش اصفهان باقی مانده است ورزشگاه نقش جهان است، این زخم قدیمی در سال‌های متمادی با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است هر چند در دوران حضور آقای جواهری با وجودی که پروژه از لحاظ اجرایی زیر نظر تهران بود وی تنها فردی بود که خودش را درگیر این موضوع کرد و بودجه مناسبی را جذب کرد که این موضوع کار بسیار درخشانی در کارنامه مدیرکل ورزش و جوانان مستعفی استان بود.

وی گفت: ورزشگاه نقش جهان برای مدیرکل بعدی به طور حتم باید موضوع مهمی باشد و تلاش بسیاری انجام دهد تا در این راستا نهایت ظرفیتش را به کار ببرد و این زخم چرکین و دردناک را به طور حتم درمان کند و اولویت کاری مدیرکل جدید باید اتمام و بهره‌برداری از این پروژه باشد.

*رفتار جواهری در مورد نقش جهان رفتار بسیار مناسبی بود

ساکت تاکید کرد: منهای 300 پروژه نیمه‌تمام ورزش استان پروژه ورزشگاه نقش جهان باید مورد توجه جدی مدیرکل آینده قرار بگیرد و در این راستا باید تمام همتش را بگذارد و من رفتار برخی مدیران گذشته را که می‌گفتند پروژه نقش جهان ربطی ما ندارد را به هیچ عنوان نمی‌پسندم و معتقدم رفتار جواهری رفتار بسیار خوبی بود و با وجود اینکه مسئولیت مستقیم برای این پروژه نداشت خودش در کنار استاندار استان و دیگر مسئولین می‌دید و تلاش می‌کرد این کار را به نتیجه مناسبی برساند.

وی گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره‌کنم این است که من تلاش نهادهای دیگر استان از جمله شهرداری را در بخش توسعه ورزش استان مناسب می‌بینم و همکاری بخش‌های نظامی، آموزش و پرورش، کارگری و دانشگاهی هم در استان تعامل خوبی برای توسعه ورزش داشته‌اند که در کشور نیز این تعامل باید صورت گیرد.

نایب‌رئیس مجمع خیرین ورزش‌یار استان اصفهان ادامه داد: مدیرکل آینده ورزش و جوانان استان می‌تواند با راه‌اندازی شورای عالی ورزش استان که حدود 17 سال قبل و زمان دکتر خلیلیان اساس‌نامه آن نوشته شد و تشکیل شد اما پس از آن ادامه پیدا نکرد، در راستای افزایش تعاملات سازمانی در حوزه ورزش کمک کند.

*ورزش توأم بااخلاق و کرامت‌های انسانی مورد توجه باشد

وی با بیان اینکه اصفهان شهری فرهنگی و شهری باارزش‌های دینی است تصریح کرد: مدیرکل آینده باید ارزش‌های اعتقادی، انقلابی و فرهنگ ایرانی و اسلامی را دور از تمام خط کشی‌های سیاسی و سهم‌خواهی‌هایی که ممکن است برخی‌ها دنبالش باشند را در مدیریتش با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه ورزش مورد توجه قرار دهد و توجه کند که ورزش فرهنگی و دینی و ورزش توأم بااخلاق و کرامت‌های انسانی را مد نظر قرار بدهد.

انتهای پیام/63020/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول