اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مدعیان دروغین پیروی از خط امام

ناطق نوری: کسانی که گروگانگیری را عامل بدبختی می‌دانند در حالی که امام این اتفاق را از انقلاب اول بزرگتر قلمداد می‌کنند چطور خود را پیرو امام می‌دانند.

مدعیان دروغین پیروی از خط امام

رخدادهای 17 دی 1359

چکیده

  • حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری : کسانی که گروگانگیری را عامل بدبختی می دانند در حالیکه امام این اتفاق را از انقلاب اول بزرگتر قلمداد میکنند چه طور خود را  پیرو امام می دانند.
  • نخستین سمینار ولایت فقیه با حضور فقها و متفکرین اسلامی در شیراز آغاز به کار کرد.
  • آیت الله منتظری : آمریکا خوب می داند اگر ملت مسلمان ما و ارگان های انقلاب و ارتش غیور همصدا با روحانیت متعهد همگی در خط رهبری حضرت امام خمینی باشند به قول معظم له هیچ غلطی نمی تواند بکند از این رو تلاش دارد مقام شامخ رهبری را تضعیف سازد.
  • بهزاد نبوی سخنگوی دولت تاکید کرد با مقامات امارات مذاکره و به آنها گوشزد کرده ایم که در  توطئه های آمریکا در منطقه سهیم نباشند.
  • حدود 400 تن از رهبران مذهبی آمریکا از جمله چند اسقف از دولت این کشور خواستند به دلیل نقض حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر قدس کمک خود را به این رژیم کاهش دهد.

خبر ناطق نوری از انشعاب در سازمان مجاهدین خلق

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در مصاحبه ای از انشعاب در سازمان مجاهدین خلق خبر داد. وی گفت : سازمان مجاهدین خلق به دو گروه تقسیم شده اند که یک گروه به رهبری موسی خیابانی به پیکاری ها پیوسته اند و گروهی هم به سرپرستی ابریشم چی خودشان را به خط امام نزدیک نشان می دهند اما مسعود رجوی گویا هنوز تصمیمی نگرفته و به احتمال قوی هر دو گروه را کنار خواهد گذاشت.

ناطق نوری در پاسخ به سوالی درباره نقد کتاب «تبیین جهان» مسعود رجوی گفت: اصولا هر کتابی که بر آن نقد نوشته نشده است بی عیب نیست و به نظر می رسد برخی می خواهند این کتاب مجددا مطرح شود، تا با طرح نقد این کتاب برای نویسنده این کتاب وزنی قائل شوند.

 

آیت الله دستغیب امام جمعه شیراز طی سخنانی به توطئه دشمنان در خصوص تضعیف ولایت فقیه و روحانیت اشاره و اظهار داشت: همه ارگانها باید زیر چتر ولایت فقیه فعالیت کنند و به جای اینکه به دنبال ریاست طلبی باشند، برای خدمتگزاری به مردم کار کنند.(

کسانی که مخالف تسخیر لانه جاسوسی هستند چگونه خط امامی هستند

این نماینده مجلس همچنین درباره برخی مواضع بنی صدر و مخالفت با خط امام اظهار داشت: خط امامی بودن فقط در ادعا نیست و کسانی که گروگانگیری را عامل بدبختی می دانند در حالیکه امام این اتفاق را از انقلاب اول بزرگتر قلمداد میکنند چطور خود را  پیرو امام می دانند. سرپرست جهاد سازندگی افزود: گفتارهای روزنامه انقلاب اسلامی از این حکایت دارد که چه کسی در خط امام است، برخی مسائل است که ما مصلحت نمی دانیم جواب دهیم و ملاحظه فرمان امام و مسائل جنگ را می کنیم.

کسانی که با رجایی مخالفند با ولایت فقیه نیز میانه ندارند

وی در ادامه با انتقاد از کسانی که رجایی را مورد حمله قرار می دهند، گفت: گروه های چپ و سازشکاران راست این روزها با مکتبی بودن میانه خوبی ندارند و به نخست وزیر مکتبی حمله می کنند و اینها کسانی هستند که اصل ولایت فقیه نیز برایشان خوشایند نیست. ناطق نوری در پاسخ به سوالی درباره فحاشی های روزنامه ها تصریح کرد: چرا باید روزنامه انقلاب اسلامی که مربوط به یک مقام رسمی است، در صفحاتش فحاشی کند و به رئیس دولت (نخست وزیر) حمله کند اما  چرا انتظار دارید روزنامه ای که توسط عده ای جوان اداره می شود طور دیگری عمل کند. (1)

ادامه محاکمه مقامات رژیم شاه

در شعبه 2 دادگاه انقلاب رسیدگی  به جرایم محسن شریعتمدارطالقانی وزیر مشاور و سرپرست اوقاف کابینه ازهاری به اتهام کمک به بقای رژیم طاغوتی و ضدیت با انقلاب اسلامی آغاز شد. همچنین محاکمه سپهبد زاهدی یکی از سران ارتش طاغوتی و معاون تامین امنیت تهران در زمان شاه در شعبه 2 دادگاه انقلاب برگزار و با تفهیم اتهام به نامبرده دادگاه برای صدور حکم وارد شور شد. از سوی دیگر  چند تن از اعضای هیئت رییسه دادگاه ویژه مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند. در این خصوص آیت الله خلخالی که تا چندی پیش سرپرست دادگاه ویژه مبارزه با مواد مخدر بود، گفت: یک نفر از اعضای این دادگاه به اتهام حیف و میل بیت المال دستگیر و تحت تعقیب قرار گرفته است.(2)

برگزاری نخستین سمینار ولایت فقیه در ایران

نخستین سمینار ولایت فقیه با حضور فقها و متفکرین اسلامی در شیراز آغاز بکار کرد. این سمینار با پیام آیت الله منتظری آغاز و در ادامه آیت الله دستغیب به تبیین حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه پرداخت. در بخشی از پیام آیت الله منتظری آمده است: آمریکا خوب می داند اگر ملت مسلمان ما و ارگان های انقلاب و ارتش غیور همصدا با روحانیت متعهد همگی در خط رهبری حضرت امام خمینی باشند به قول معظم له هیچ غلطی نمی تواند بکند از این رو تلاش دارد مقام شامخ رهبری را تضعیف سازد.(3)

در ادامه آیت الله دستغیب امام جمعه شیراز طی سخنانی به توطئه دشمنان در خصوص تضعیف ولایت فقیه و روحانیت اشاره و اظهار داشت: همه ارگانها باید زیر چتر ولایت فقیه فعالیت کنند و به جای اینکه به دنبال ریاست طلبی باشند، برای خدمتگزاری به مردم کار کنند.(4)

 

حدود 400 تن از رهبران مذهبی آمریکا از جمله چند اسقف از دولت این کشور خواستند به دلیل نقض حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر قدس کمک خود را به این رژیم کاهش دهد. این رهبران مذهبی از دولت ایالات متحده درخواست کردند که مذاکرات خود را با سازمان آزادی بخش فلسطین نیز آغاز کند.

هشدار بهزاد نبوی به امارات در خصوص جزایر سه گانه

معاون نخست وزیر با هشدار به امارات متحده عربی در خصوص ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه جنوب ایران تاکید کرد در این خصوص با مقامات امارات مذاکره و به آنها گوشزد کرده ایم که در  توطئه های آمریکا در منطقه سهیم نباشند و با این ادعاها موجب تشنج در منطقه نشوند که به نفع آنها نخواهد بود. بهزاد نبوی همچنین در این مصاحبه مطبوعاتی خود با هشدار به اصنافی که قیمت مواد تولیدی خود را بالا می برند، اظهار داشت: شایعه گران شدن قیمت اجناس  در راستای تضعیف دولت  است و  در آینده در خصوص کنترل قیمت ها به مردم مژده خواهیم داد.

وزیر مشاور دولت درباره زمان آزادی گروگانهای آمریکایی نیز خاطر نشان کرد: هر زمانی که آمریکا به تعهداتش که مجلس شورای اسلامی در قبال آزادی گروگانها تعیین کرده، عمل کرد دولت ایران نیز به وظیفه خود عمل خواهد کرد.(5)

در خواست رهبران مذهبی آمریکا از دولت برای کاهش روابط با اسرائیل

حدود 400 تن از رهبران مذهبی آمریکا از جمله چند اسقف از دولت این کشور خواستند به دلیل نقض حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر قدس کمک خود را به این رژیم کاهش دهد. این رهبران مذهبی از دولت ایالات متحده درخواست کردند که مذاکرات خود را با سازمان آزادی بخش فلسطین نیز آغاز کند. در اعلامیه این 400 تن به نقض حقوق بشر در کرانه باختری و نوار غزه و همچنین شکنجه فلسطینیان توسط اسرائیل اشاره شده است.(6)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 17 دی 1359 ، صفحه 3

2- اطلاعات ، 17 دی 1359 ، صفحه 7

3- جمهوری اسلامی ، 18 دی 1359، صفحه 2

4- اطلاعات ،18 دی 1359 ، صفحه 4

5- اطلاعات ،18 دی 1359 ، صفحه 2

6- اطلاعات ،18 دی 1359 ، صفحه 4

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول