اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان:

کنترل مصرف کود‌های شیمیایی نیاز به سیاستگذاری‌های کلان دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان گفت: کنترل مصرف کود‌های شیمیایی نیاز به سیاستگذاری‌های کلان دارد.

کنترل مصرف کود‌های شیمیایی نیاز به سیاستگذاری‌های کلان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، علی علی‌محمدی صبح امروز در جلسه مدیران اظهار کرد: در راستای توسعه تولید محصولات سالم، این مدیریت یک‌هزار کیلوگرم کود بیولوژیک برای استفاده در یک‌هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان در سال‌جاری بین بهره‌برداران توزیع کرده است.

وی گفت: کودهای شیمیایی بر اساس برنامه‌ریزی مدون سازمان متبوع در افزایش کمی و کیفی تولید محصولات سالم، به تدریج در مصارف کشاورزی کاهش خواهد یافت.

علی‌محمدی افزود: امسال در این شهرستان تولید یکصد تن ورمی کمپوست محقق شده و با مجوز سازمان متبوع در سال آینده حجم این تولید به بیش از 300 تن افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کود ورمی کمپوست به صورت کارشناسی و استاندارد در شهرستان تولید می‌شود، کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از نحوه تحویل و چگونگی استفاده آن اطلاعات لازم را حاصل کنند.

علی‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه سازمان به پیشبرد مؤثر و زمان‌بندی شده طرح توسعه کشاورزی استان همچنین توجه بیش از پیش به تولید محصولات کیفی و سالم برای همسویی بیشتر با اهداف درازمدت نظام اضافه کرد: برای جایگزینی کودهای آلی و ارگانیک با هدف حفظ منابع آب و خاک، به جای کودهای شیمیایی اقدامات مؤثری در استان توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام یافته است.

وی تاکید کرد: سیاست‌های بخش کشاورزی کشور بر کاهش مصرف کود‌های شیمیایی و جایگزینی کود‌های بیولوژیک و آلی در این بخش برای رسیدن به تولید محصولات سالم شکل گرفته و کنترل مصرف کود‌های شیمیایی نیاز به سیاستگذاری‌های کلان و فرهنگ‌‌سازی در میان کشاورزان دارد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول