اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 دی ماه

یادواره شهدای کربلای 5 در بوشهر برگزار می‌شود

یادواره سردار شهید هدایت احمدنیا و شهدای کربلای 5، پنجشنبه 19 دی ماه، در حسینیه شهدا شهر بوشهر برگزار می‌شود.

یادواره شهدای کربلای 5 در بوشهر برگزار می‌شود

دبیر یادواره سردار شهید هدایت احمدنیا و شهدای کربلای 5 شهرستان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها یادآور شکوه و اوج بصیرت، ولایتمداری، مجاهدت و پایداری شهدا و ایثارگری رزمندگان گرانقدر ایران به ویژه نیروهای جان بر کف مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج است.

محسن ساعدی، اضافه کرد: شهدا و جانبازان در حماسه دفاع هشت ساله برگ زرین ماندگاری در کتاب تاریخ اسلام و ایران آفریدند و رمز موفقیت رزمندگان دفاع مقدس، ایمان، تقوا، اخلاق و جهادگری و اطاعت از ولی فقیه و عشق به مکتب سرخ آسمانی شهادت حسینی بود.

ساعدی با بیان اینکه آنان ادامه دهندگان خط شهادت نینوا در کربلا ایران بودند، اضافه کرد: هم اینک نیز مردم ولایتمدار ایران و بوشهر با تمام وجود از حریم اسلام، ایران و ولایت به فرماندهی مقام معظم رهبری دفاع می‌کنند و بر این توفیق سپاسگزار و سجده شکر به جا می‌آورند.

دبیر یادواره سردار شهید هدایت احمدنیا و شهدای کربلای 5 شهرستان بوشهر ادامه داد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران مایه عزت و افتخار ایرانند و همه ما مکلفیم که به منظور حفظ ارزش‌های و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره و رسالت شهدای رزم آور میادین نبرد در جنگ نابرابر، یادواره‌ها برگزار و شهدا را نسل امروز معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: هیچ فاصله‌ای میان نسل‌ها نیست و اهل بیت (ع) و شهدا بهترین الگو در سبک زندگی اسلامی - ایرانی برای نسل امروز است و در قرآن کریم حداقل به دو شیوه معرفی اسوه و الگو بر می‌خوریم.

ساعدی افزود: دسته‌ای دیگر از آیات قرآن کریم از طریق اسوه معرفی کردن مصداق‌های عینی، از انسان‌های کامل به ضرورت سرمشق قرار دادن آنان تصریح و تاکید می‌شود و به عنوان مثال، در سوره احزاب پس از بیان وقایع جنگ احزاب و عملکرد پیامبر اکرم(ص)، رسول خدا را الگوی شایسته برای کسانی که به خدا و روز قیامت امید و اعتقاد دارند و همیشه به یاد خدا هستند، معرفی می‌کند.

این رزمنده دفاع مقدس بیان داشت: حرف اول شهدا این است که رهبر جانبازتان را تنها نگذارید و به پدر و مادر و خانواده شهدا سر بزنید و شهدا همیشه در وصیت نامه خود یادآور شدند که خواهرم، حجاب تو از خون من رنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه شهدا، عزادار نمی‌خواهند بلکه رهرو می‌خواهد، اضافه کرد: امروزه شاهد الگوگیری و نزدیک بودن نسل جوان جامعه به شهدا هستیم و می‌بینیم که مجالس پیوند زوجین جوان در میلاد اهل بیت (ع) در کنار حرم شهدای گمنام انجام می‌شود.

دبیر یادواره سردار شهید هدایت احمدنیا و شهدای کربلای 5 شهرستان بوشهر عنوان کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری یادواره‌ها، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، امام شهدا و ولایت فقیه است.

ساعدی با اشاره به اینکه شهید اهل قلم مرتضی آوینی بیان داشت که غایت خلقت جهان، پرورش انسان‌هایی است که در برابر شدائد بر هر چه ترس و شک و تردید و تعلق است غلبه کنند و حسینی شوند، گفت: شهدا نشان و مدال شجاعت و جانبازان شهیدان جاوید جامعه ما هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: این یادواره که با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، خبرگزاری بین المللی قرآن شعبه بوشهر، سپاه امام صادق(ع)، شرکت پارس جنوبی، شهرداری بوشهر، آموزش و پرورش استان، نیروگاه اتمی بوشهر، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، بنیاد شهید و امورایثاگران شهرستان بوشهر، استانداری بوشهر، اداره کل تامین اجتماعی استان، هیات مذهبی محبین حضرت رسول(ص) بوشهر، پایگاه مقاومت بسیج محمدرسول الله بوشهر و تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی در حسینیه شهدا کوی باغ زهرا شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری و خاطره‌گویی جانباز آزاده کربلای پنج احمد دهباشی، پنجشنبه 19 دی ماه 92 ساعت 19 برگزار می‌شود.

دبیر یادواره سردار شهید هدایت احمدنیا و شهدای کربلای 5 شهرستان بوشهر، تجلیل از 11 خانواده شهید عملیات کربلای پنج، اجرای نمادین حاملان قرآن، قرائت دکلمه بصیرت و بشارت، مسابقه دوچرخه سواری، رونمایی از تمثال نفیس شهدای یادواره، مسابقه نقاشی با موضوع «شهادت، ولایتمداری و خلیج فارس» و اجرای مراسم سینه زنی با مداحی مصطفی ساعدی ذاکر اهل بیت (ع) از دیگر برنامه این یادواره عنوان کرد و گفت: در راستای برگزاری این یادواره، با کمک خادمان شهدا و خانواده شهدا هفت کمیته سازماندهی و تشکیل شد.

وی ادامه داد: تاکنون شش مرحله یادواره شهدای کوی باغ زهرا را با عنایت حضرت حق تعالی و کمک خود شهدا و خادمان شهدا در حسینیه شهدا شهر بوشهر برگزار کرده‌ایم و بنا داریم که با همکاری هیات مذهبی محبین حضرت رسول (ص) شهرستان بوشهر و با مشارکت خبرگزاری بین المللی قرآن شعبه استان بوشهر، جلسات محافل انسی با قرآن در منازل شهدای محل برگزار کنیم.

یادآور می شود، یادواره سردار شهید هدایت احمدنیا و شهدای کربلای 5 شهرستان بوشهر، شامگاه پنجشنبه 19 دی ماه 92، ساعت 19 در حسینیه شهدای کوی باغ زهرا این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول