اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان خبر داد

ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی بدون روادید در خوزستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: اشتغال اتباع خارجی بدون روادید و پروانه اشتغال ممنوع بوده و مجازات سنگینی برای آن پیش‌بینی شده است.

ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی بدون روادید در خوزستان

حمید سیلاوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: اشتغال اتباع خارجی بدون روادید و پروانه اشتغال ممنوع است و برای کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز کرده و یا از دادن اطلاعات خودداری می‌کنند، مجازات سنگینی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: به محض تقاضای شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی به منظور جذب نیروی کار مورد نیاز، هیئت فنی اشتغال استان پس از بررسی موضوع، مجوز ورود و فعالیت را در استان خوزستان را صادر خواهد کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهایی است که اتباع خارجی را با آغوش باز پذیرفته عنوان کرد: ما به دنبال ورود و استقرار اتباع خارجی به طرق قانونی در استان خوزستان هستیم و قانون برای چگونگی ورود، استقرار، روادید و اقامت کار و... صریحاً مسیر را تعیین کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اتباعی که مهلت روادید آن‌ها در تابستان آینده به پایان می‌رسد به طور قطع باید به کشور خود بازگردند و حضور آن‌ها در استان غیرمجاز خواهد بود.

سیلاوی تصریح کرد: کارفرمایانی که قصد به‌کارگیری متخصصان اتباع خارجی در واحد‌های خود را دارند با ارائه تقاضا به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح موضوع در هیئت فنی اشتغال نسبت به صدور روادید ورود با حق کار، تبدیل روادید و نیز صدور، تمدید و تجدید پروانه کار براساس دستورالعمل موضوع تبصره 17 آیین‌نامه اجرایی ماده 129 قانون کار تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات و معضلات به‌وجود آمده در ازدواج ایرانیان با اتباع خارجی، باید طرفین قبل از هرگونه عقد شرعی و انجام تشریفات زناشویی به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان در راستای توجیه و تشکیل پرونده مراجعه کنند تا برابر قانون و طبق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت کشور عمل شود.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول