اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

انتشار تحلیل محتوایی و ارزیابی آثار هشت دوره همایش کتاب سال حوزه

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه از انتشار تحلیل محتوایی و ارزیابی آثار هشت دوره این همایش خبر داد.

انتشار تحلیل محتوایی و ارزیابی آثار هشت دوره همایش کتاب سال حوزه

حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: 764 اثر امسال به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شد در حالی که 970 اثر سال گذشته به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه به دلیل مشکلاتی است که از دو سال گذشته در بازار نشر روی داده بنابراین ناشران به سمتی هدایت شدند که آثاری کیفی را منتشر کنند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه در گروه‌های تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به مراحل ارزیابی آثار افزود: تمام آثاری که به دبیرخانه همایش ارسال شده به وسیله حداقل سه تا پنج نفر از داوران مورد ارزیابی اجمالی قرار می‌گیرند و اگر حداقل نمره را بر اساس شاخص‌ها به دست آورند به مرحله تفصیلی راه پیدا می‌کنند.

حقی ادامه داد: داوران در این مرحله آثار را به صورت تخصصی‌تر و به شکل جامع و کامل پس از تکمیل فرم‌های ارزیابی بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به شاخص‌های موجود در فرم‌های ارزیابی بیان داشت: شاخص‌هایی مانند نوآوری یا نظریه‌پردازی، اتقان علمی اثر، مستندات و منابع و... در آثار ارسالی بررسی می‌شود و آثاری که شایستگی برگزیده شدن یا تقدیر را دارند به شورای علمی معرفی می‌شوند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه افزود: در مجموع 63 اثر به عنوان کاندیدا برای مرحله نهایی معرفی شدند که از بین آنها تعدادی به عنوان برگزیده و تعدادی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب خواهند شد.

وی یادآور شد: تحلیل محتوایی و ارزیابی آثاری که در هشت دوره گذشته به دبیرخانه همایش ارسال شده در این همایش منتشر می‌شود که برای ناشران و پژوهشگران اقدامی موثر است تا بتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی روشن و شفاف داشته باشند.

حقی عنوان داشت: پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه دهم بهمن ماه سال‌ جاری در سالن مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول