اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ویژه خارگ:

وحدت، لازمه مقابله با استکبار است

بخشدار ویژه خارگ گفت: وحدت در بین مسلمین لازمه مقابله با استکبار است و عدم آن، چیرگی دشمن بر منابع مسلمانان را به دنبال خواهد داشت.

وحدت، لازمه مقابله با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی قاسمی صبح امروز در حاشیه نشست هماهنگ‌سازی برنامه‎های دهه فجر اظهار کرد: خداوند در شب تولد حضرت محمد (ص) به جبرئیل امر فرمود 4 پرچم بهشتی بر زمین فرود آورد. پرچم اول که سبز بود، با خطی سفید روی آن نوشته شده بود «لااله الا الله محمد رسول الله» و بر روی کوه قاف گذاشته شد و پرچم دوم بر کوه ابوقیس که دو شعبه داشت، که بر یکی وحدانیت خداوند بزرگ و کلمه «شهادت ان لا اله الا الله» و بر شعبه دیگرش یگانگی دین محمد و کلمه «لادین الا دین محمدبن عبدالله» نوشته شده بود.

وی افزود: پرچم سوم بر بام مسجدالحرام نصب شد که بر آن نوشته شده بود خوشا آنان که بر خدا و رسولش ایمان آوردند، "طوبی لمن آمنه بالله و بمحمد" و بر روی دیگرش نوشته شده بود وای بر آنان که به محمد (ص) بگروند و یک حرف از آنچه را که نزد خداوند آورده است رد کنند «ویل لمن کفر به و ردّ علیه حرفاً ممایاتی به من عند ربی».

بخشدار ویژه خارگ ادامه داد: و پرچم چهارم را بر بیت‌المقدس نهادند که در سطر اول آن با خط سیاه نوشته شده بود پیروز جز خدا نیست «لا غالب الّا الله» و در سطر دوم به نصر و یاری تنها برای خداوند و محمد(ص) است، اشاره شده بود «النصر الله و لمحمد صل الله علیه و آله وسلم»و این روایت حکایت از یکی بودن مسلمانان دارد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت در بین مسلمین، لازمه مقابله با استکبار است و عدم آن، چیرگی دشمن بر منابع مسلمانان را به دنبال خواهد داشت و دشمن امروزه برای تفرقه در بین شیعه و سنی برنامه‌ریزی و هزینه گزافی کرده است، چراکه بر این نکته واقف است که با تفرقه در بین مسلمانان، به منابع آن‌ها دست خواهد یافت.

بخشدار ویژه خارگ عنوان کرد: خداوند در جای جای قرآن کریم به وحدت مسلمین و عدم تفرقه آنان تاکید کرده است و این به واسطه این است که عدم اتحاد آنان، دین اسلام و جامعه مسلمین را به خطر خواهد افکند و همه ما باید به این موضوع واقف باشیم.

وی هفته وحدت را فرصت مناسبی برای همدلی بیشتر ساکنین جزیره عنوان کرد و افزود: به حمدالله شیعیان و اهل سنت خارگ به عنوان الگوی وحدت در سراسر کشور باید معرفی شوند و گواه این امر، ازدواج‌هایی است که در بین آنان صورت گرفته است و امیدواریم برگزاری جشن‌های مناسب در این هفته، وحدت و همدلی مضاعفی را در سطح خارگ حکمفرما کند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول