اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

هفته وحدت میراث امام راحل و نماد انسجام ملت ایران است

امام جمعه نور گفت: هفته وحدت میراث امام راحل و نماد انسجام ملت ایران است.

هفته وحدت میراث امام راحل و نماد انسجام ملت ایران است

حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور هفته وحدت را نماد عینی انسجام و وحدت ملسمانان در ایران اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: هفته وحدت میراث‌ امام (ره) و از ثمرات ماندگار انقلاب اسلامی است.

امام جمعه نور با استناد به آیات الهی و تعابیر قرآن کریم گفت: در قرآن همواره مسلمانان به دوستی مودت و تعامل با سایر ادیان سفارش شده و بی‌احترامی به مقدسات سایر ادیان را نهی کرده است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اظهار داشت:‌ دشمنان همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان (شیعه‌ و سنی‌ ) هستند ولی ملت مسلمان ایران با وحدت و همبستگی و انسجام ملی و زندگی در کنار اقلیت‌های مذهبی باعث یأس و ناامیدی دشمنان اسلام و استکبار جهانی شده‌اند.

باقرزاده گفت: دشمنان اسلام و مسلمین از صدر اسلام تاکنون با تمام تلاش می‌خواهند بین اقوام و پیروان مذاهب تفرقه ایجاد کنند و از این طریق به مقاصد شوم خود برسند ولی غافل از این هستند که هرگز موفق نمی‌شوند، پرچم برافراشته مسلمین را پایین بکشند و اسلام را نابود کنند.

وی گفت: هفته وحدت فرصتی مغتنمی است برای بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر در راستای پیشرفت و تعالی جوامع اسلامی و مسلمین جهان و این امر تنها در سایه وحدت اسلامی امکان‌پذیر است.

امام جمعه نور تصریح کرد: دشمنان اسلام و مسلمانان امروز بیشترین تکیه‏‌شان بر روى ایجاد اختلاف و تفرقه است، نمی‌گذارند دل‌ها به هم نزدیک شود، چون می‌دانند اگر دست‎ها در هم فشرده شود، دل‌ها به هم نزدیک می‌شود و امت اسلامى از عهده مشکلات بزرگ خود بر خواهد آمد.

باقرزاده با تاکید بر اینکه مهم‎ترین موضوع در دنیاى اسلام،حفظ و تقویت وحدت امت اسلامى است، افزود: وحدت تنها راه پرهیز از افتادن در دام بیگانگان و دوری از ایجاد اختلاف و تفرقه است.

باقرزاده در پایان خاطرنشان کرد: مسأله اول ما در دنیاى اسلام وحدت امت اسلامى است، اگر ما بتوانیم بر کید دشمن فائق بیاییم و نقشه او را در ایجاد اختلاف خنثى کنیم، بسیارى از مشکلات ما برطرف می‌شود. 

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول