اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان

140 فعال عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گلپایگان تجلیل شدند

140 فعال عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان تجلیل شدند.

140 فعال عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گلپایگان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، فرماندار گلپایگان امشب در چهارمین همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید کتاب که در تالار اجتماعات کتابخانه آیت‌الله محمدی گلپایگانی برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از اهداف بی‌بدیل و ناب امام راحل و گفتمان فاخر انقلاب اسلامی، فرهنگ است.

محسن حسین میرزایی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای بخواهد به رشد، تعالی و پویایی دست پیدا کند ناچار است به فرهنگ رجوع کند، ادامه داد: زیربنای توسعه هر جامعه فرهنگ است و اگر خواهان رشد در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه هستیم باید به فرهنگ جامعه و بلکه فرهنگ ناب و بی‌بدیل اسلام ناب محمدی(ص) توجه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌ساز و احیاگر این فرهنگ ناب امام عظیم‌الشأن انقلاب هستند که با احیاگری این فرهنگ ایران و اسلام را نجات دادند.

رئیس دائمی کمیته نهضت مطالعه مفید گلپایگان ادامه داد: یکی از راه‌های بسط و گسترش و نهادینه شدن فرهنگ در جامعه، توجه به کتاب و کتاب‌خوانی است.

حسین میرزایی با بیان اینکه تأثیرگذارترین مؤلفه در بحث و گسترش فرهنگ در جامعه توسعه فرهنگ مطالعه است، اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه شود و جزء سبد کالای هر خانواده قرار گیرد.   

وی از خیرین خواست همان‌گونه که در کارهای علم المنفعه مانند ساخت مدرسه، مسجد پیشتاز هستند در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی نیز سرمایه‌گذاری کنند و با راه‌اندازی انجمن کتاب یاران گلپایگان برای ساختن فرهنگ جامعه تلاش کنند.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان اظهار کرد: در چهار سال گذشته بیش از 80 میلیارد تومان توسط خیرین در قالب های مختلف مانند اهدای کتاب، تجهیزات، ساختمان و زمین کمک شده است.

غلامرضا یاوری به افزایش سرانه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان اصفهان  اشاره کرد و بیان داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نسبت به سال 88 با رشد 300 درصدی به بیش از 200 هزار نفر و تعداد کتابخانه‌های عمومی از 153 باب به 273 باب رسیده است.

وی، امانت ماهانه کتاب را در سال 88 به طور متوسط 74 هزار جلد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط هر ماه 240 هزار نسخه کتاب به امانت می رود ضمن اینکه در این مدت 200 هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی گلپایگان نیز در این همایش اظهار کرد: در حال حاضر 9هزار و 500 نفر در گلپایگان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که 10 درصد مردم را شامل می‌شود که امیدواریم با ترغیب و تشویق جوانان این میزان افزایش پیدا کند. 

علیرضا احمدی با بیان اینکه به ازای هر نفر در گلپایگان پنج‌متر مربع زیربنای در کتابخانه‌های عمومی داریم، اظهار کرد: در چشم‌انداز سال‌های آینده این میزان باید به هشت مترمربع برسد و امسال این میزان به 2.5 مترمربع بوده که شهرستان گلپایگان از برنامه توسعه پنج سال جلوتر است و مسلماً با ساخت کتابخانه گلشهر این میزان افزایش نیز خواهد یافت.

به گزارش فارس؛ در چهارمین همایش تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از اعضا و فعالان نهضت مطالعه مفید،افراد برگزیده مسابقات فرهنگی، شعرا، نویسندگان، کوچک‌ترین و مسن‌ترین عضو کتابخانه‌های عمومی، کتابداران، اصحاب رسانه و خبرنگاران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/63014/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول