اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تاکستان عنوان کرد

گسترش رویکردهای قرآنی در بقاع متبرکه تاکستان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان خواستار گسترش رویکردهای قرآنی در بقاع متبرکه تاکستان شد.

گسترش رویکردهای قرآنی در بقاع متبرکه تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، فرهاد مرادخانی ظهر امروز در جلسه ارائه گزارش قرآنی اوقاف و امور خیریه تاکستان اظهار داشت: توجه به مفاهیم ارزشمند قرآن کریم و ایجاد بسترهای مناسب برای گسترش فعالیت‌‌های قرآنی در بقاع متبرکه شهرستان تاکستان امری مورد نیاز است.

وی ادامه داد: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های فراوان شهرستان تاکستان برای توسعه امور قرآنی و رسیدگی به خواسته‌ها و انتظارات هنرجویان قرآنی استفاده کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان با اذعان به جایگاه و نقش محوری اوقاف این شهرستان برای گسترش تعداد حافظان و قاریان قرآن کریم ابراز داشت: در این راستا طی ماه‌های گذشته فعالیت‌های اثرگذاری صورت گرفته و در آینده پیش‌رو تمهیدات بسیار خاصی برای گسترش فضای قرآنی در امامزاده‌های شهرستان تاکستان در نظر گرفته شده است.

مرادخانی بیان کرد: بر این اساس مجموعه اوقاف تاکستان از حداکثر توان برای پیشبرد اهداف قرآنی و سند چشم‌انداز این عرصه استفاده کرده و تمام متولیان قرآنی و عناصر خلاق در این زمینه را به یاری‌رسانی دعوت می‌‌کند.

این مسئول با اذعان به اینکه تاکستان در عرصه فرهنگی و مذهبی در سطح امامزاده‌ها و بقاع متبرکه جایگاه ارزشمندی در استان قزوین دارد، ابراز داشت: باید برای توسعه این جایگاه بیشتر تلاش کرده و از مسئولان امر برای گسترش و توجه به بقاع متبرکه دعوت کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺎﺧﺺ اوﻗﺎف در ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖھﺎی ﻣﻠﯽ و ﻣﺬھﺒﯽ در ﺑﻘﺎع ﻣﺘﺒﺮﮐﻪ این ﺷﮫﺮﺳﺘﺎن برگزار ﻣﯽﺷﻮد، ﻋﻨﻮان ﮐﺮد: ﺑﺮﮔﺰاری ﺑﺮﻧﺎﻣﻪھﺎی ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﺟﺰو ﻻﯾﻨﻔﮏ اوﻗﺎف شهرﺳﺘﺎن ﺗﺎﮐﺴﺘﺎن ﺑﻮده ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺴﺘﻤﺮ در ﺑﻘﺎع و اﻣﺎﮐﻦ ﻣﺬھﺒﯽ اﯾﻦ شهرﺳﺘﺎن برگزار ﻣﯽﺷﻮد.

مرادخانی با تأکید بر لزوم آشنایی نسل‌های جوان با فرهنگ قرآنی و دینی ابراز داشت: انس دو چندان با آیه‌های این کلام وحی بسیار اهمیت‌دار است؛ چنانچه گام نخست انسانیت در گرو عمل به رهنمودهای قرآن کریم و اولیای الهی است.

این مسئول عنوان کرد: تلاوت، جزء خوانی و روخوانی قرآن کریم در دهه کرامت، برگزاری مسابقات سراسری قرآن، بصیرت عاشورایی ویژه ایام سوگواری حسینی و کلاس‌ها و دورهای آموزشی قرآن‌کریم جزو فعالیت‌های انجام شده اوقاف شهرستان تاکستان بوده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان ادامه داد: طی سال‌های اخیر در راستای بزرگداشت امامزادگان و برای شناساندن بقاع متبرکه آیین‌های بزرگداشت امامزادگان به منظور تکریم این اماکن برگزار شده است که در تاکستان نیز مورد توجه زائران قرار گرفته است.

انتهای پیام/77005/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول