اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ساری:

آمریکا از حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 در هراس است

امام جمعه موقت ساری گفت: آمریکا به خوبی می‌داند که حضور ایران در ژنو دو سبب سنگین شدن کفه ترازو به نفع سوریه می‌شود و بر همین اساس از حضور ایران در این مذاکره در هراس است.

آمریکا از حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 در هراس است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی امروز در نماز جمعه این هفته شهرستان ساری با گرامی‌داشت سالروز شهادت نواب صفوی و یاران باوفایش اظهار داشت: شهید نواب و یاران باوفایش در تقویت روح انقلاب به جامعه نقش اساسی داشتند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز بارها گفتند که از انقلابی بودن نواب صفوی و یارانش درس گرفتند.

امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی و یاران با وفایش با شهادت خویش به ما آموختند که برای اعتلای انقلاب اسلامی ایران باید به‌دنبال روحانیت اصیل و دلسوز اسلام و ارزش‌ها باشیم.

این مسئول اضافه کرد: دشمن‌شناسی و تکلیف در برابر اسلام از دیگر درسی بود که نواب و یارانش با شهادت خویش به ما دادند و نواب در دوران خفقان به تکلیف خویش به خوبی عمل کرد.

قاسمی با اشاره به ولات حضرت محمد(ص) و نزدیک بودن هفته وحدت بیان داشت: مشترکات مسلمانان بسیار زیاد است و امام به‌دنبال مطرح کردن مشترکات مسلمانان برای ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان در برابر دشمنان مشترک بود.

وی ادامه داد: امام مسئله وحدت بین شیعه و سنی را مطرح کرد و شاگرد ایشان رهبر انقلاب نیز این رویه را به‌خوبی در حال اداره کردن است و به لطف خدای متعال نیز تاکنون در کار خویش موفق بود.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به حضور بسیاری از هموطنان سنی مذهب در امور مملکت داری بیان داشت: حضور اهل تسنن در اداره مملکت نشان از پایبندی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب به وحدت بین شیعه و سنی است.

و تصریح کرد: در خارج از ایران نیز ما با حمایت از بسیاری مسلمانان اهل تسنن به امر وحدت بین مسلمانان تاکید داریم.

این مسئول بیان داشت: مردم و مسئولان ایران اسلامی در قضیه جنگ افغانستان به کمک مسلمانان اهل تسنن افغانستان شتافت، در قضیه بوسنی و هرزگوین ایران تنها کشوری بود که به لحاظ مادی و معنوی کمک کار آنها بود، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که سنی مذهب هستند مردم ایران پشتیبان آنها هستند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ایران تنها کشوری بود که به مردم مسلمان اهل تسنن در اقصی نقاط جهان که به آنها ظلم می‌شد بود، اضافه کرد: دشمن برای ایجاد تفرقه بحث ایجاد هلال شیعی توسط ایران در جهان را مطرح می‌کرد.

وی بیان داشت: کمک مردم ایران به مسلمانان تنها برای حفظ اعتلای اسلام ناب محمدی بود و دشمن از این موضوع در هراس بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: در بحث سنی بودن باید بین تکفیری‌ها، سلفی‌ها، وهابی‌ها و القاعده تفاوت قائل شویم شیعیان وسنی‌ها باید مواظب این انحرافات باشند.

وی ادامه داد: انگلیس در بین مسلمانان بحث بهائیت را مطرح کرد و در برخی کشورهای دنیا و ایران نیز در حال فعالیت برای این امر است و در بین اهل تسنن نیز بحث‌های القاعده، تکفیری و وهابیت را مطرح و در حال ترویج آنها است.

این مسئول به برگزاری کنفرانس ژنو دو اشاره کرد و گفت: آمریکا به خوبی می‌داند که اگر پای ایران در کنفرانس ژنو دو باز شود کفه ترازو به نفع سوریه است.

قاسمی خطاب به آمریکا تاکید کرد: ایران بزرگ‌ترین قدرت منطقه است و اگر این کنفرانس بدون حضور ایران برگزار شود به جایی نمی‌رسد.

وی گفت: ایران اصرار به حضور در این مذاکره ندارد ولی بدانید و آگاه باشید گره کور مشکل منطقه با حضور ایران اسلامی باز می‌شود.

امام جمعه موقت ساری خطاب به کسانی که در این مذاکرات شرکت می‌کنند گفت: در مذاکرات ژنو خواسته‌ها و منویات رهبر انقلاب نباید فراموش شود.

وی اضافه کرد: تعهدی که به خانواده‌های شهدا، شهدای هسته‌ای، امت حزب‌الهی و جانبازان دارید باید مد نظر داشته باشید و  دلخوش به پیام‌های تبریک اوباما در شب یلدا و عید نوروز نباشید.

قاسمی تاکید کرد: ملت تابع محض ولایت‌فقیه است و از این بابت مسئولان و مذاکره‌کنندگان باید مراقب گفتار و رفتار خویش باشند.

این مسئول با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خوزستان که گفته بود قدرت ایران اسلامی آمریکا را وادار به نشستن پای میز مذاکره کرد گفت: دولت آمریکا این سخن رئیس جمهور را تحمل نکرد.

وی اضافه کرد: آمریکا نمی‌خواهد ایران اسلامی و مسلمانان مستقل باشند و نباید به در باغ سبز غربی‌ها دلخوش باشیم.

امام جمعه موقت ساری در پایان تاکید کرد: ایران اسلامی در مکتب حسین(ع) و زینب کبری درس گرفت و هیچ وقت تسلیم غرب و ایادی آنها نمی‌شود.

انتهای پیام/86004/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول