اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته‌ای که گذشت

وقوع 22 فقره تصادف درون شهری در خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی گفت: در هفته گذشته 22 فقره تصادف در معابر درون شهری استان به وقوع پیوست که تلفات جانی نداشت.

وقوع 22 فقره تصادف درون شهری در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، علیرضا حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته گذشته با رعایت قوانین و مقررات از سوی شهروندان خراسان‌جنوبی تصادفات منجر به فوت رخ نداده است.

وی اذعان کرد: در طی هفته گذشته تعداد 26 نفر از شهروندان خراسان‌جنوبی در اثر تصادفات جرحی مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با بیان این‌که علت بیشتر تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است، تصریح کرد: میزان 36 درصد تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو، 36 درصد مربوط به عدم رعایت حق تقدم و 28 درصد مربوط به سایر علل بوده است.

حسنی خاطر نشان کرد: در هفته گذشته 22 فقره تصادف در معابر درون شهری این استان وقوع یافته است.

وی در مورد آسیب‌پذیری کودکان در جریان ترافیک به رانندگان هشدار داد و افزود: کودکان دانش‌ اندکی در مورد مفاهیم مربوط به ترافیک داشته و در برخی موارد در تشخیص چپ و راست، تشخیص فاصله‌ها و تخمین‌زدن این‌که خودرو چه موقع در حال نزدیک شدن است دچار اشتباه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی ادامه داد: آگاهی دادن تدریجی و این‌که به کودکان آموزش داده شود که چه کاری را چه موقع انجام دهند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حسنی یادآور شد: والدین نیز می‌توانند در این رده سنی برخی از امکانات عابر پیاده شامل خط ‌کشی، پل عابر پیاده و غیره را به کودکان خود آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهور نیز در این زمینه آموزش‌های لازم را از طریق سازمان بهزیستی و مربیان مهد کودک‌ها و مدارس به صورت مستمر انجام داده است.

انتهای پیام/22481/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول