اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

استاد حوزه علمیه قم گفت: نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است و تنها این نظام در دنیا وجود دارد که با نام اسلام،‌ فعالیت اسلامی انجام می‌دهد.

نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت:‌ این امر که انسان مسئولیت دیگران را نیز به عهده بگیرد، بسیار سخت و مشکل بوده و تنها با کمک و مساعدت خداوند میسر است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات امکانات در حد انتظار نیست و تعادل وجود ندارد و به عنوان مثال ایجاد تعادل در عرضه کم و تقاضای زیاد یا عرضه زیاد و تقاضای کم بسیار سخت است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد:‌ خدا از بندگانش خواسته که از ما کمک بگیرید و رضایت همه را به دست آورید، بنابراین باید با خدا ارتباط برقرار کرده و توسل به خدا داشته باشیم.

علوی‌گرگانی یادآور شد: انسان باید اعتقاد داشته باشد که روزی باید جواب دهد و در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد بنابراین مواظبت و مراقبت رفتاری در این زمینه ضروری است.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید دسته‌ای از بندگان اعتقاد به روز قیامت دارند که باید در امور خود پاسخگو باشند، بنابراین خداوند به این افراد کمک می‌کند و می‌توانند مردم را راضی کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی افراد اعتقاد به این امر ندارند که قیامتی وجود دارد بنابراین نباید انتظار کمک از سوی خدا داشته باشند.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است، گفت: تنها این نظام در دنیا وجود دارد که با نام اسلام،‌ فعالیت اسلامی انجام می‌دهد اگر چه در این نظام اشکال نیز وجود دارد ولی دنبال فرمایش ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین است.

وی تاکید کرد:‌ باید سعی کنید در این نظام در چارچوب راه‌های قانونی خدمت کنید تا دنیا و آخرت خود را تضمین کنید.

انتهای پیام/78003/ن20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول