اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران خبر داد

آمادگی ارشاد مازندران برای برپایی نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای برپایی نمایشگاه کتاب در دهه فجر خبر داد.

آمادگی ارشاد مازندران برای برپایی نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در جلسه ستاد برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب مازندران با توجه به تقارن با روزهای سالگرد پیروزی انقلاب، یک فرصت برای ایجاد شور و نشاط فرهنگی در استان محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: اهداف و ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگ مبتنی بر معنویت، انسانیت و عدالت بود، بنابراین برگزاری رویداد پرمخاطبی همچون نمایشگاه کتاب، بهترین و مؤثرترین شیوه برای پاسداشت جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امسال با وجود مشکلات و تنگناهای اعتباری که با آن مواجه هستیم با تدبیر و همراهی استاندار مازندران، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاهی کیفی و مردمی که نخستین نمایشگاه بزرگ کتاب دولت تدبیر و امید در مازندران محسوب می‌شود را طراحی و اجرا می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه افزود: بخش عمده‌ای از توان، ظرفیت و برنامه‌ریزی‌های ما صرف تجهیز و ایجاد امکانات در مکان برپایی نمایشگاه می‌شود و اگر مرکز استان دارای یک مرکز نمایشگاهی آبرومند بود همه ظرفیت‌های‌مان را به بالابردن هرچه بیشتر کیفیت محتوایی نمایشگاه معطوف می‌کردیم.

وی در بخش دیگر سخنانش افزود: یکی از دستاوردهایی که در این سال‌ها ارشاد مازندران به آن دست یافته به کارگیری از توان مدیریتی نیروهای درون سازمانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: نیروهایی که در سایه اعتماد و باور می‌توانند رویدادهای بزرگ استانی، ملی و فراملی را اجرایی کنند.

ابراهیمی افزود: در نمایشگاه کتاب مازندران مدیریت کمیته‌های مختلف در بخش‌های فرهنگی، هنری، پشتیبانی و اطلاع‌رسانی و تبلیغات به مدیران ستادی این اداره کل سپرده شده که از یک ماه گذشته فعالیت‌های‌شان را با جدیت پیگیری می‌کنند و در جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه به ارائه گزارش عملکردشان می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: نمایشگاه کتاب مازندران تنها متعلق به ارشاد استان نیست و همه دستگاه‌های مرتبط باید در این شرایط مناسب برای حضور خانواده‌ها در نمایشگاه همراهی کنند.

وی افزود: پیوند مردم با کتاب، توسعه جامعه را به دنبال دارد و زمینه‌ساز پویایی و شکوفایی در همه عرصه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه به برنامه‌های جنبی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: همه روزه در نمایشگاه برنامه‌های متنوع هنری را با رویکرد فرهنگ بومی برای نشاط بازدیدکنندگان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: سرای اهل قلم نمایشگاه نیز همه روزه میزبان نشست‌های مختلف با موضوع کتاب و نشر است.

ابراهیمی افزود: امسال از ظرفیت خانه دیجیتال اداره کل ارشاد نیز برای حضور پربار در نمایشگاه بهره گرفتیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند از بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز بهره‌مند شوند.

وی افزود: غرفه‌های کودک و نوجوان نمایشگاه باید جذاب‌ترین بخش باشد تا بچه‌ها خاطره خوبی از این حضور داشته باشند، برای تحقق این مهم اداره هنری و کارشناسان هنرهای تجسمی ارشاد مازندران برنامه‌های متنوعی را اجرایی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: کمیته روابط عمومی نمایشگاه نیز شرایطی را برای حضور پررنگ اهالی رسانه با عنوان «رسانه‌های دوستدار کتاب» تدارک دیده تا شرایط برای فعالیت و اطلاع‌رسانی خبرنگاران فراهم شود.

وی از ایجاد غرفه‌هایی با موضوع عفاف و حجاب، نماز، انقلاب اسلامی و اهداف فرهنگی دولت به عنوان دیگر فعالیت‌های جنبی نمایشگاه یاد کرد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول