اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بهار مطرح کرد

«تربیت» مهمترین رسالت آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش بهار تربیت را مهمترین رسالت آموزش و پرورش خواند و بر اثربخشی فعالیت‌های تربیتی با در نظر گرفتن چهار مؤلفه هماهنگی، همسویی، همفکری و هم‌افزایی تاکید کرد.

«تربیت» مهمترین رسالت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی ظهر امروز در همایش توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش شهرستان بهار اظهار داشت: اصل شورا و مشورت از بهترین اصول اجتماعی اسلام است که در منابع اسلامی با دقت و اهمیت خاصی مطرح و در سیره پیامبر و ائمه(ع) جایگاه خاصی دارد.

وی اضافه کرد: بهره‌گیری از مشورت و نظام شورایی شیوه‌ای اجتناب‌ناپذیر در مدیریت جامعه اسلامی است و بهترین جنبه یک حکومت مردمی بودن آن است.

مدیر آموزش و پرورش بهار تصریح کرد: مشورت و شورا منجر به کسب مهارت جدید و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در آحاد جامعه برای حل مشکلات و معضلات می‌شود.

وی با تاکید بر باور قلبی مدیران به ضرورت مشارکت اولیا به عنوان یک فرصت افزود: منظور از مشارکت تنها مشارکت مالی نیست، بلکه شامل تمام ابعاد می‌شود.

زارعی تصریح کرد: مدیران حرفه‌ای، توانمند و مسلط نه تنها واهمه‌ای از تعامل با اولیا ندارند، بلکه به استقبال آن نیز می‌روند.

وی تربیت را مهمترین رسالت آموزش و پرورش خواند و بر اثربخشی فعالیت‌های تربیتی با در نظر گرفتن چهار مؤلفه هماهنگی، همسویی، همفکری و هم‌افزایی تاکید کرد.

در ادامه بخشدار مرکزی بهار گفت: جامعه پیشرفته جامعه‌ای است که دارای علوم و فنون روز باشد که آموزش و پرورش زمینه‌ساز این مهم است.

اکبر غلامی ابراز داشت: باید همه دست در دست هم دهیم و یاریگر آموزش و پرورش باشیم تا تمام عوامل این سیستم بتوانند بدون دغدغه برنامه‌ریزی مطلوبی برای دانش‌آموزان داشته باشند.

وی اضافه کرد: دهیاران و شوراها باید در تمام زمینه‌ها کمک و یاری‌رسان آموزش و پرورش باشند و در روستاها به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در ساعات غیردرسی برنامه‌های فرهنگی در سطح مدارس اجرایی شود.

در ادامه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت گفت: در بودجه سال آینده دولت در مورد آموزش و پرورش پیشنهاداتی را مطرح کرده که مهمترین آن استفاده از ظرفیت‌های مدارس و آموزشگاه های غیردولتی است که دولت به دنبال آن است تا از این سیستم بهره‌وری بالایی داشته باشد.

محمدعلی پورمختار افزود: آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و شوراها و دهیاران اضلاع مشارکت هستند و در کنار هم می‌توانند مشکلات مدارس را حل کرده و تعلیم و تربیت را به درستی در سطح مدارس اجرایی کنند.

انتهای پیام/89028/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول