اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

آموزش و پرورش از سازمان‌های مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

فرماندار بیرجند گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته عامل نخست وقوع جرم در جامعه جهالت است، بنابراین آموزش و پرورش از جمله سازمان‌های مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه است.

آموزش و پرورش از سازمان‌های مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر تناکی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش بیرجند اظهار داشت: باید محور اصلی دروس آموزش و پرورش تقویت روحیه دینی دانش‌آموزان باشد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که عالم محضر خداست، تصریح کرد: اگر برنامه‌های آموزش و پرورش این اعتقاد را در دانش‌آموزان به وجود آورد جلوی خیلی از انحرافات آن‌ها گرفته می‌شود.

فرماندار بیرجند ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته عامل نخست وقوع جرم در جامعه جهالت است بنابراین آموزش و پرورش از جمله سازمان‌های مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه است.

معاون حقوقی آموزش و پرورش بیرجند نیز در این جلسه اظهارداشت: برای مستند سازی اسناد مدارس روستایی بیرجند تاکنون 240 پرونده تشکیل شده است.

آرش برآغوش تصریح کرد: با وجود این‌که مبالغ تعیین شده از سوی بنیاد مسکن توسط آموزش و پرورش پرداخت شده است ولی هنوز اقدامی برای صدور سند این مدارس از سوی بنیاد مسکن صورت نگرفته است.

گفتنی است مشکلات پیش روی مردم در تغییر کاربری اراضی آموزشی، تأمین برق مدرسه روستای چاج، عدم توانای آموزش و پرورش برای پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی فضاهای آموزشی و استفاده از دیوارهای مدارس برای تبلیغات محیطی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مصوب شد:

  1. برای تغییر کاربری اراضی آموزشی مکاتبه‌ای با شهرداری صورت گیرد تا در طرح‌های آینده دقت بیشتری شود و نیازهای آموزشی روستاها نیز لحاظ شود و همچنین آموزش و پرورش بیرجند پیشنهادات خود را به راه و شهرسازی ابلاغ کند تا در بازنگری طرح جانمایی شهر مورد توجه قرار گیرد.
  2. در صورت امکان برای سازمان نظام مهندسی هزینه صدور پروانه ساختمانی فضاهای آموزشی به زیر 50 درصد برسد.
  3. تبلیغات بر روی دیوارهای مدارس برعهده خود آموزش و پرورش است با این محدودیت که تنها کار فرهنگی صورت گیرد و نه کار تجاری.
  4. بنیاد مسکن باید ظرف دو ماه مستندسازی مدارس روستایی را به پایان برساند.

انتهای پیام/69022/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول