اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه روستاییان کرمانشاه مطرح کرد

برخورداری 35 هزار خانوار روستایی از صندوق بیمه روستاییان در کرمانشاه

سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 35 هزار خانوار روستایی و عشایری در استان کرمانشاه از صندوق بیمه روستایی برخوردار بوده و در کمتر از سه سال این رقم با افزایش 100 درصدی مواجه می‌شود.

برخورداری 35 هزار خانوار روستایی از صندوق بیمه روستاییان در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سجاد طاهری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت دهه مبارک فجر در کرمانشاه، اظهار داشت: روستاییان و عشایر به ‌عنوان ذخایر انقلاب و مملکت جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

به گفته سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه، مهم‌ترین دغدغه مسئولان فراهم آوردن شرایط و بستر مناسب برای برخورداری این قشر زحمتکش از مزایای بیمه روستاییان و عشایر است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس اصل 29 قانون اساسی و با توجه به قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مصوب 1383 تشکیل شد.

طاهری با بیان اینکه سال 84 این صندوق هم‌زمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه نیز فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در ابتدا این کار با دو مشکل اختیاری بودن بیمه و عدم دسترسی جامعه هدف به اصحاب رسانه مواجه بود که بعدها با تدابیر مسئولان این مشکل برطرف شد.

سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه بیان داشت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر فعالیت‌های خود را پیرامون سه موضوع مهم اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جلب اعتماد مردم قرار داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 35 هزار خانوار روستایی و عشایری در استان کرمانشاه از صندوق بیمه روستایی  برخوردار هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مدت کمتر از سه سال افزایش بیش از 100 درصدی بیمه‌شدگان را در صندوق داشته باشیم.

طاهری یادآور شد: 38.5 درصد از روستاییان استان کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه از جمله قصرشیرین، دالاهو، گیلان‌غرب و سنقر و کلیایی از خدمات بیمه روستایی بهره‌مند بوده و حائز رتبه‌های نخست میزان مشارکت بیمه‌ای در سراسر کشور هستند.

وی با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور در راستای گسترش بیمه روستایی اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق این امر اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

به گفته سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه، لغو محدودیت سنی در پذیرش صندوق روستایی، تخفیف 10 درصدی بیمه‌شدگان از تاریخ 12 الی 30 بهمن‌ماه سال‌جاری از اهم فعالیت‌های دولت به ‌شمار می‌رود.

طاهری ابراز داشت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی کشاورزان و روستاییان غیر ساکن در روستاها در آینده‌ای نزدیک از خدمات بیمه روستایی بهره‌مند شده و همچنین طبق مصوبه طرح دو فوریتی بازنشستگی افراد بیمه‌شده زودتر از موعد مقرر انجام خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/2700/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول