اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد

آماده‌سازی شرایط مطلوب تأمین آب آشامیدنی با برنامه ایمنی آب

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از آماده‌سازی شرایط مطلوب تأمین آب آشامیدنی با برنامه ایمنی آب در سطح استان خبر داد.

آماده‌سازی شرایط مطلوب تأمین آب آشامیدنی با برنامه ایمنی آب

سیدسعید سیدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برنامه ایمنی آب یک نقشه راه است که تمام گام‌ها برای توسعه امنیت آب را شامل می‌شود و در واقع این برنامه فقط یک سند نیست بلکه ذهنیت و تفکری زنده و پویا است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: سند راهبردی بهبود کیفیت آب در سال 90 در هیئت وزیران تصویب گردید و وزارتخانه‌های بهداشت، نیرو، جهاد کشاورزی، محیط زیست و سازمان ملی استاندارد موظف شدند با همکاری سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط برنامه اجرایی و عملیاتی بهبود کیفیت آب شرب را اجرا کنند.

وی با بیان چشم‌انداز و اهداف راهبردی این برنامه افزود: مهم‌ترین چشم‌انداز برنامه ایمنی آب (WSP)، آماده‌سازی شرایط مطلوب برای تأمین آب آشامیدنی مردم است.

سیدیان اضافه کرد: حفاظت از منابع آب در برابر آلودگی، حراست از منابع و تأسیسات آب آشامیدنی در برابر آلودگی‌های عمدی و خرابکاری‌ها و بیوتروریسم و توسعه، ارتقا و به‌کارگیری فن آوری‌های مناسب در سیستم تصفیه آب از اهداف اصلی این برنامه است.

وی خاطر نشان کرد: تدوین و بازنگری استاندارد‌ها و الزامات کیفیت آب آشامیدنی بر پایه مدیریت خطر، پیشگیری مؤثر از بروز خطرات بهداشتی ناشی از تأسیسات و متعلقات سیستم تأمین آب و مواد شیمیایی مورد استفاده و همچنین ارتقای شاخص دسترسی به آب آشامیدنی سالم در مناطق شهری و روستایی از دیگر اهداف برنامه ایمنی آب است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث ایمنی آب، امیدواریم این برنامه در شورای سلامت و امنیت غذایی استان مطرح شود تا با ایجاد یک اراده سیاسی، سند ایمنی آب به‌عنوان سند ایمنی آب استان خوزستان تصویب گردد.

انتهای پیام/72011/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول