اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان خبر داد

توزیع 300 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در همدان

معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان گفت:‌ در راستای طرح توسعه فضای سبز و زراعت چوب 300 هزار اصله نهال با مساعد شدن فصل توزیع می‌شود.

توزیع 300 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در همدان

عیسی بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: فعالیت‌های معاونت فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی در دو بخش جنگل و مرتع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای دو طرح در بخش جنگل افزود: از جمله این طرح‌ها، طرح استانی جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز با اعتبار مصوب حدود 2 میلیارد تومان است که از این میزان تاکنون 600 میلیون تومان تخصیص یافته است.

معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان با اشاره به نگهداری، حفاظت و آبیاری جنگل‌کاری‌های دست‌کاشت در سطح 4 هزار و 307 هکتار در سطح استان تصریح کرد: 250 هزار اصله نهال نیز در فصل مناسب پاییز کشت شده است.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز و توزیع نهال از 15 اسفند ماه جاری آغاز می‌شود، بیان داشت: نهال به صورت دو ساله از نهالستان خارج می‌شود.

بختیاری با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی که از 15 اسفند ماه آغاز می‌شود، یادآور شد:‌ در راستای طرح توسعه فضای سبز و زراعت چوب 300 هزار اصله نهال با مساعد شدن فصل توزیع می‌شود.

وی ادامه داد:‌ از دیگر طرح‌های مطرح در بحث جنگل طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس است که تاکنون حدود 200 میلیون اعتبار در این زمینه تخصیص داده‌ شده است.

معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان بیان داشت:‌ در این راستا نیز غنی‌سازی جنگل در سطح 20 هکتار، توسعه جنگل 40 هکتار، نگهداری مناطق احیایی 304 هکتار، گشت و مراقبت و اطفاء حریق در سطح 7 هزار و 500 هکتار و ایجاد کمربند حفاظتی به طول هشت کیلومتر انجام شده و اکنون نیز ادامه دارد.

وی با تأکید بر اهمیت حفاظت از منابع طبیعی یادآور شد: این مهم نیازمند فرهنگسازی و توجه بیشتر است که همت همگانی را می‌طلبد.

بختیاری گفت: بدون مشارکت مردم و دیگر دستگاه‌ها حفاظت از منابع طبیعی کار سنگین و مشکلی خواهد بود بنابراین همه مردم و مسئولان باید وارد صحنه شوند.

وی با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها و مطبوعات در راستای حفاظت از منابع طبیعی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.

معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان تأکید کرد: در حال حاضر در سطح استان حدود 50 نفر کار حفاظت از 905 هزار هکتار منابع طبیعی استان را بر عهده دارند و این مهم جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان «منابع طبیعی با مردم برای مردم» تصریح کرد: نامگذاری امسال هفته منابع طبیعی نیز نشانگر اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی است.

بختیاری با بیان اینکه وضعیت منابع طبیعی استان مطلوب است، خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و اعتبارات بیشتر است.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول