اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد

توزیع ۸۳۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از توزیع 831 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی با هدف توسعه فضای سبز با مشارکت مردم در این استان خبر داد.

توزیع ۸۳۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک یوسف یوسفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری پرداخت و گفت: مراسم روز درختکاری در روز 15 اسفند ماه در محل پردیس دانشگاه اراک و با حضور اعضای شورای اداری و مسئولین استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی استان مرکزی در راستای وظیفه تولید نهال‌های غیر مثمر برای توسعه فضای سبز و جنگل کاری طی سال جاری بیش از 2 میلیون اصله نهال تولید کرده است که 831 هزار نهال غیر مثمر در هفته منابع طبیعی توزیع خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در راستای ایجاد هزار هکتار فضای سبز وظیفه تولید نهال این هزار هکتار بر عهده منابع طبیعی می‌باشد و مقرر شده است در صورتی که شهرداری چاله‌های مورد نیاز این نهال‌ها را ایجاد کند 431 هزار اصله نهال برای این امر اختصاص یابد.

یوسفی مشارکت مردمی و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای بهتر برگزار شدن هفته گرامیداشت منابع طبیعی را امری ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با شعار «با مردم و برای مردم» از پانزدهم اسفند تا بیست و یکم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به مناسبت این هفته برنامه‌های زیادی با همکاری دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی و تشکل‌های دولتی و غیر دولتی در این استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: برگزاری جشن درختکاری، توزیع نهال بین مردم در قالب طرح نهضت سبز، سخنرانی کارشناسان در مدارس سطح شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در روز جشن درختکاری، توزیع بروشور و تراکت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری گردهمایی علمی در دانشگاه آزاد و افتتاح باشگاه خبرنگاران منابع طبیعی از جمله برنامه‌های این هفته است.

یوسفی با بیان اینکه روز نخست از هفته منابع طبیعی با عنوان جشن درختکاری نام‌گذاری شده است، افزود: روز دوم از هفته منابع طبیعی با عنوان سنت الهی و سیره معصومین(ع)، روز سوم تحت عنوان بسیج سازندگی؛ طبیعت‌گردی و همیاران طبیعت، روز چهارم تحت عنوان جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی، روز پنجم از هفته منابع طبیعی با عنوان آموزش، پژوهش و تحقیقات و روز ششم رسانه و ارتقای فرهنگی و  آخرین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی و حفاظت پایدار نامگذاری شده است.

وی تولید و کاشت نهال، تولید محصولات فرعی مرتعی، جلوگیری از حریق، توسعه فضای سبز و زراعت چوب، تربیت آبخیزدار و مرتع‌دار و تبدیل دیم‌زار‌های کم بازده به کشتزارهای یونجه از اقدامات موثر در حفظ و احیای این سرمایه طبیعی دانست.

انتهای پیام/87012/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول