اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

برخی‌ها با سودپرستی تیشه به ریشه منابع طبیعی زدند

امام جمعه بابل با انتقاد از وضعیت زباله در کوچه و پس کوچه و جاده‌های بابل، گفت: برخی‌ها با سودپرستی تیشه به ریشه منابع طبیعی زدند.

برخی‌ها با سودپرستی تیشه به ریشه منابع طبیعی زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بابل با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: نماز جمعه، ستون و ارکان بلند دین و نظام اسلامی است که باید با شکوه فراوان برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی و حیات موفق در سایه حفظ منابع طبیعی به دور از آلودگی با درخت و درختکاری میسر است، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند، پاکیزگی نشانه ایمان است اما جای بسی تاسف است که وجود زباله‌ها در کوچه و پس کوچه‌ها، روستاها و جاده‌های بابل چهره زشتی به این شهر داده و به آموزه اسلام توجه نشده است.

روحانی با بیان اینکه برخی‌ها با سودپرستی تیشه به ریشه منابع طبیعی زدند، اذعان داشت: در چند سال اخیر ما نه تنها شاهد رونق منابع طبیعی نبودیم بلکه شاهد آلودگی دریاها، رودخانه‌ها و از بین رفتن جنگل‌ها هستیم.

امام جمعه بابل به توهین یکی از روزنامه‌ها به اسلام اشاره و تصریح کرد: در جامعه اعتدال‌گرا نباید نسبت به افرادی که با نشر اکاذیب در روزنامه‌ها به اسلام و آموزه‌های دینی اهانت می‌کنند، بی‌تفاوت بود.

روحانی بیان داشت: این روزنامه تکفیری‌ها را اقلیت دینی نامید در حالی که از فرقه‌های ضاله هستند، حکم قصاص را غیرانسانی دانست؛ در حالی که اسلام قصاص را ضروری برشمرد.

وی اذعان داشت: در زمان امام راحل نیز یک جبهه و نهضت ملی، حکم قصاص را زیر سئوال بردند اما امام و مردم آن چنان حرکتی کردند که این گروه سر بر نداشتند.

روحانی بیان داشت: الان مردم ما بسیار قوی‌تر از سه دهه گذشته بوده و نسبت به حرمت‌شکنی به ارزش‌های دینی و الهی سکوت نکرده و به شدت با آنها برخورد می‌کنند.

وی به انتخاب مدیر مسلمان در جامعه اشاره و تصریح کرد: یک مدیر مسلمان باید از قشری انتخاب شود که برای مردم قابل لمس بوده چرا که در غیر این صورت اولویت‌های جامعه را گم کرده و اطلاعات نادرستی از وضعیت جامعه به دست می‌آورد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مدیر مسلمان نگهبان نداشته باشد، خود را متمایز از دیگران ندانسته و همواره با تواضع و فروتنی با مردم برخورد کند.

انتهای پیام/86009/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول